Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
A Facebook amerikai internetes közösségi portál anyavállalatának, a Metának az emblémája előtt fényképezkedik egy nő a cég székháza előtt, a kaliforniai Menlo Parkban 2022. november 9-én. A Meta Platforms Inc. elbocsátja több mint 11 ezer alkalmazottját, a dolgozók mintegy 13 százalékát az egyik legnagyobb 2022-es amerikai létszámcsökkentés keretében.
Nyitókép: MTI/EPA/John G. Mabanglo

Olyan mágnest izzítana a Facebook, ami egyszer már nem jött be

Vásárolt tartalommal igyeksznek feltornázni látogatottságot. Nem is akárkitől.

A Wall Street Journal értesülései szerint a Meta, a Facebook anyavállalata dollármilliókat fizet a BuzzFeed digitális médiagyártónak, hogy online tartalommal és új alkotók bevonásával növelje meg a platform nézettségét – írja a VG.

Mint olvasható, a macskás videókról, popkultúrás kvízekről, álhírekről és radikális politikai nézeteiről ismert BuzzFeed amerikai weboldal és médiavállalat a megegyezés alapján online tartalmak gyártása mellett alkotók képzésével is foglalkozik, és a Metával együttműködve gyakorlatilag internetes kiadóként működik a jövőben.

A tavaly megkötött, közel 10 millió dolláros megállapodás részeként

a BuzzFeed ettől kezdve a Meta közösségi médiaplatformjaira, a Facebookra és az Instagramra fókuszál,

amik a felhasználók számának növekedése ellenére folyamatosan veszítenek a nézettségükből, és ezzel a reklámbevételeikből is.

Bár korábban a Facebook a közösségi média zászlóshajója volt, mára olyan méretűre nőtt, hogy a legtöbb kezdő alkotó nem tud rajta megragadni, és ezért alternatív platformokra vándorol át. Az elmúlt években a legnagyobb versenytárs a TikTok, a kínai ByteDance videómegosztó alkalmazása lett, amely hatalmas fiatal felhasználói réteggel rendelkezik. Az eMarketer piackutató cég szerint

a TikTok globális felhasználói bázisa tavaly 18 százalékkal nőtt, míg a Meta Facebookja stagnált, az Instagram platformja pedig 2,75 százalékkal bővült.

Emlékeztetnek, 2016-ban a Meta 50 millió dollár kifizetéséről állapodott meg számos kiadóval, köztük a BuzzFeeddel, hogy élő videós tartalmakat készítsenek a platform számára. A közösségi médiaóriás végül megszüntette a programot, miután az nem érte el a várt eredményeket.

A Facebook számára nagy problémát jelent az, hogy az évek során rengetegszer változott meg a fejlesztési fókusz, ami a felhasználók és az alkotók számára is kiszámíthatatlanná tette a platformot. A BuzzFeed maga is hasonló problémákkal küzd – a reklámpénzre épített üzleti forma az oldal megbízhatatlansága miatt megcsappant, részvényeikkel 1 dollár körül kereskednek, tavaly év végén pedig el kellett bocsátaniuk a dolgozók közel 70 százalékát.

Címlapról ajánljuk
Leszúrni a tűzijátékpálcát? Soha! – Életmentő tanácsok durrogtatás előtt

Leszúrni a tűzijátékpálcát? Soha! – Életmentő tanácsok durrogtatás előtt

A szilveszteri tűzijátékozásnak számos veszélye lehet, ezért fontos, hogy mindenki alaposan olvassa el a használati utasításokat és csak engedéllyel rendelkező árusoktól vásároljon ilyen eszközöket – hangsúlyozta Luterán György, a Pirotechnikusok Érdekvédelmi Szövetségének elnökségi tagja. A szabályok szigorúak, területileg is.

Minden bizonytalan Vlagyimir Putyin körül, csak találgatnak a hírszerzők

Belső hírszerzési források és kormányzati tisztségviselők között nincs egyetértés Oroszország távlati katonai céljait illetően. Míg egyes jelentések szerint Vlagyimir Putyin továbbra is igényt tart egész Ukrajnára, addig a hírszerzési igazgató szerint Moszkva elkerülné a közvetlen konfliktust Európával.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 21. 10:19
×
×
×
×