Ismét célkeresztbe kerültek az Apple iPhone-jaira vonatkozó, a termékek weboldalán szereplő állítások, melyek a készülékek vízállósági szintjével állnak összefüggésben. A céget most egy New York-i vásárló perli az Észak-Amerikában egyáltalán nem szokatlan csoportos keresettel, miután az Apple szerint vízálló készülékének jótállásos javítását megtagadták beázásra hivatkozva – írja a hwsw.hu.
Az Apple az iPhone 7 piacra kerülése óta folyamatosan feltünteti különféle termékismertető anyagaiban, így többek közt a weboldalán, hogy a készülék milyen IP-védettséget nyújt, azaz milyen feltételek mellett képes ellenállni a telefon burkolata annak, hogy folyadék vagy por kárt tegyen az áramkörben. A gyártók általában két adatot adnak meg a víz elleni védettség kapcsán, egyrészt vízmélységet, másrészt azt az időtartamot, ameddig a telefon burkolatának a beázás veszélye nélkül el kell viselnie az adott mélységben jelentkező víznyomást. Az Apple ugyanakkor további jótállási feltételeket is támaszt, így például kizáró ok lehet a térítésmentesen végzett javításkor, ha a készüléket sós vízbe, illetve klóros vízbe, azaz tengervízbe vagy medence vízébe ejtették.
Problémás az Apple azon javaslata, hogy folyadékszennyezés esetén folyó vízzel kell lemosni a készüléket – különösen annak fényében, hogy a telefon belsejében lévő folyadékjelző plomba ilyen esetben könnyen elszíneződhet, amire hivatkozva azonnal megtagadja mindegyik cég a gyártó költségére elvégzett javítást.
Nem ez az első alkalom, amikor az Apple-t az iPhone-ok vízállóságára vonatkozó állításai miatt felelősségre vonhatják. Az olasz versenyjogi hatóság tavaly novemberben 10 millió euróra büntette meg a céget, amiért félrevezetően, illetve nem egyértelműen tüntette fel, hogy az iPhone-ok pontosan milyen feltételek teljesülése esetén képesek ellenállni a víznek és egyéb folyadékoknak.