eur:
396.84
usd:
355.48
bux:
74510.83
2024. szeptember 29. vasárnap Mihály
Veszélyben vannak a gyerekek, észrevétlenül programozzák az elméjüket - figyelmeztet a szakember

Veszélyben vannak a gyerekek, észrevétlenül programozzák az elméjüket - figyelmeztet a szakember

Olyan módokon is károsak a gyerekeknek a reklámok, ahogy elsőre nem is gondolnánk.

Kezdetben a reklám nem az eredeti szándéka szerint, vagyis a fogyasztásra buzdítással káros a gyerekekre, hanem azért, mert a tévében látott történet követését, magát a megértést zavarja meg a reklám. Az egészen kis gyerekek a műsorok között vagy közben lejátszott reklámokat ugyanis nem tudják elkülöníteni magától a műsortól - mondta az InfoRádióban Kósa Éva pszichológus.

A későbbiekben a reklámok vonzó és birtoklásra buzdító hatásával kell számolnunk - folytatta a szakember. A gyerekek olyan környezetben, olyan bemutatásban látnak vonzó tárgyat, ételt, helyzetet, ami számukra a könnyen elérhető, megszerezhető dolgokat ígérik.

"Ami azonban kevésbé üt szöget az emberek fejébe, az az, hogy

a reklámok bemutatása során szituációk kerülnek a gyerekek elméjébe,

oly módon, hogy azok természetesek, rendkívül vonzók. Ilyen például, amikor a szülői magatartás valamilyen dicsérő, jóváhagyó helyzetben egy édességhez társul". Ezt is fontos dolognak tartja a pszichológus, olyasminek, amivel foglalkozni kell.

Veszélyben vannak a gyerekek, észrevétlenül programozzák az elméjüket - figyelmeztet a szakember

A gyerek aktuális fejlettségétől és tapasztalatától függ, hogy mikor tudja megkülönböztetni a reklámot a műsoroktól, de Kósa Éva szerint az 5-6 éves gyerekek már biztonsággal elkülönítik a kettőt.

Hatéves kor tájékán az eladási szándék felismerése és értelmezése már teljesen természetes.

A szocializáció velejárója, hogy körül vagyunk véve fogyasztásra buzdító üzenetekkel, és ehhez alkalmazkodnunk kell. "Káros lehet az, amikor egy gyereknek örökösen és válogatás nélkül, könnyen kielégítik a reklámok keltette vágyait. Ez ugyanis a szocializációnak egy olyan aranyszabályát és ösvényét sérti meg, amelynek során meg kell tanulnunk a vágyainkat egy helyes mederben, kellő kontroll alatt tartanunk. Vagyis a fejlődés során azt kell megtanulnunk, hogy

nem mindent, nem azonnal és nem feltétlenül kell megszereznünk

- figyelmeztetett a szakember, hangsúlyozva, hogy ebbe a fejlődésbe zavarhat bele a reklám.

A gyerekek védtelenségét, hiszékenységét használják ki a reklámok - véli Kósa Éva, aki szerint

a szülőknek nagy felelősségük van abban, hogy a reklámok által közvetített üzeneteket és üzleti szándékot felfedjék és elmagyarázzák.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Vasárnap Ausztria választ: a Szabadságpárt visszatérhet a csúcsra

Épp hogy csak túljutott Ausztria a rendkívüli károkat okozó áradások nehezén, az ország a hét végén újabb, ezúttal politikai megméretés előtt áll. Több mint 6,3 millióan járulhatnak a szavazóurnák elé, hogy újabb öt évre új parlamentet, illetve új kormányt válasszanak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.30. hétfő, 18:00
Kövér László
az Országgyűlés elnöke
Harmadik világháborúval riogatott Trump, egyetlen döntéssel meg lehetne rengetni Oroszországot – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Harmadik világháborúval riogatott Trump, egyetlen döntéssel meg lehetne rengetni Oroszországot – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Donald Trump republikánus amerikai elnökjelölt és Volodimir Zelenszkij ukrán államfő a New York-i Trump Towerben folytattak beszélgetést. A találkozó után Trump azt írta saját közösségi platformján, a Truth Social-ön, ha nem ő győz az elnökválasztáson, jön a harmadik világháború. Az elmúlt hónapok legfontosabb kérdése, hogy az európai vezetők és az Egyesült Államok döntéshozói engedélyezik-e Kijevnek, hogy a Nyugattól kapott modern fegyverrendszereket bevessék Oroszország területe ellen. Az amerikai Institute for the Study of War (ISW) intézet írt egy elemzést, hogy miért lenne fontos egy ilyen lépést megtenniük Ukrajna szövetségeseinek. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×