eur:
411.09
usd:
392.28
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Veszélyben vannak a gyerekek, észrevétlenül programozzák az elméjüket - figyelmeztet a szakember

Veszélyben vannak a gyerekek, észrevétlenül programozzák az elméjüket - figyelmeztet a szakember

Olyan módokon is károsak a gyerekeknek a reklámok, ahogy elsőre nem is gondolnánk.

Kezdetben a reklám nem az eredeti szándéka szerint, vagyis a fogyasztásra buzdítással káros a gyerekekre, hanem azért, mert a tévében látott történet követését, magát a megértést zavarja meg a reklám. Az egészen kis gyerekek a műsorok között vagy közben lejátszott reklámokat ugyanis nem tudják elkülöníteni magától a műsortól - mondta az InfoRádióban Kósa Éva pszichológus.

A későbbiekben a reklámok vonzó és birtoklásra buzdító hatásával kell számolnunk - folytatta a szakember. A gyerekek olyan környezetben, olyan bemutatásban látnak vonzó tárgyat, ételt, helyzetet, ami számukra a könnyen elérhető, megszerezhető dolgokat ígérik.

"Ami azonban kevésbé üt szöget az emberek fejébe, az az, hogy

a reklámok bemutatása során szituációk kerülnek a gyerekek elméjébe,

oly módon, hogy azok természetesek, rendkívül vonzók. Ilyen például, amikor a szülői magatartás valamilyen dicsérő, jóváhagyó helyzetben egy édességhez társul". Ezt is fontos dolognak tartja a pszichológus, olyasminek, amivel foglalkozni kell.

Veszélyben vannak a gyerekek, észrevétlenül programozzák az elméjüket - figyelmeztet a szakember

A gyerek aktuális fejlettségétől és tapasztalatától függ, hogy mikor tudja megkülönböztetni a reklámot a műsoroktól, de Kósa Éva szerint az 5-6 éves gyerekek már biztonsággal elkülönítik a kettőt.

Hatéves kor tájékán az eladási szándék felismerése és értelmezése már teljesen természetes.

A szocializáció velejárója, hogy körül vagyunk véve fogyasztásra buzdító üzenetekkel, és ehhez alkalmazkodnunk kell. "Káros lehet az, amikor egy gyereknek örökösen és válogatás nélkül, könnyen kielégítik a reklámok keltette vágyait. Ez ugyanis a szocializációnak egy olyan aranyszabályát és ösvényét sérti meg, amelynek során meg kell tanulnunk a vágyainkat egy helyes mederben, kellő kontroll alatt tartanunk. Vagyis a fejlődés során azt kell megtanulnunk, hogy

nem mindent, nem azonnal és nem feltétlenül kell megszereznünk

- figyelmeztetett a szakember, hangsúlyozva, hogy ebbe a fejlődésbe zavarhat bele a reklám.

A gyerekek védtelenségét, hiszékenységét használják ki a reklámok - véli Kósa Éva, aki szerint

a szülőknek nagy felelősségük van abban, hogy a reklámok által közvetített üzeneteket és üzleti szándékot felfedjék és elmagyarázzák.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Brutális bírságot kaphat a nyakába az Amazon

Brutális bírságot kaphat a nyakába az Amazon

Az Európai Unió várhatóan jövőre vizsgálatot indít az Amazon ellen, hogy megállapítsa, előnyben részesíti-e saját márkás termékeit online piacterén. A vizsgálat az EU új, digitális piacokról szóló törvénye (DMA) alapján zajlik majd, amely a nagy technológiai cégek hatalmának korlátozását célozza. Az amerikai óriáscég akár globális éves forgalmának 10%-át kitevő bírságra is számíthat, ha bűnösnek találják a szabályok megsértésében, írja a Reuters.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 10:19
×
×
×
×