Infostart.hu
eur:
352.91
usd:
304.74
bux:
135686.33
2026. június 12. péntek Villő

Csontritkulás ellen egyen zöldséget és gyümölcsöt!

Ha sok fehérjét és gabonaszármazékot eszünk, a testünk által termelt savak miatt gyengülhetnek a csontjaink. Mindezt azonban ellensúlyozhatjuk azzal, hogy sok zöldséget és gyümölcsöt veszünk fel az étrendünkbe.

Ha sok fehérjét és gabonaszármazékot eszünk, akkor a testünk sok savat termelhet - mondják a tudósok, s ez növelheti a kalciumkiválasztást, így gyengítheti a csontokat. Egy új tanulmány szerint azonban, ha fokozzuk a lúgbevitelt, például úgy, hogy sok zöldséget és gyümölcsöt eszünk, akkor az erősítheti a csontokat.

A felmérés során 171, ötven fölött járó férfit és nőt kértek arra, hogy szedjen egy gyógyszert. Egyeseknek placebót, másoknak kálium-bikarbonátot, nátrium-bikarbonátot vagy kálium-kloridot adtak három hónapig. Aki bikarbonátot szedett, annak jelentősen csökkent a kalciumkiválasztása, és nem romlottak a csontjai olyan mértékben.

A csontok reszorpciója, felszívódása egy olyan folyamat, amelynek során a csontok elveszítik kalcium-, foszfát-, és sótermelő képességüket. Csökkenhet a csontok tömege, és megnövekedik a törés veszélye.

Ahogy az emberek idősödnek, a szervezet egyre kevesebb savat választ ki. Ebben a tanulmányban azt mutatják be, ha alkáli, lúgos szereket adnak hozzá a tablettákhoz, akkor azzal csökkenthetik a reszorpciót és a kalciumveszteséget.

Címlapról ajánljuk
Rettenetes képeket tett közzé a katasztrófavédelem
M1-duplatragédia nyolc halottal

Rettenetes képeket tett közzé a katasztrófavédelem

Egymással összefüggő két baleset történt az M1-esen Hegyeshalom felé, előbb egy kamion rohant munkagépekbe, majd a torlódásban történt tömegszerencsétlenség. Megrázó fotók.

Mohácsi új Duna-híd: százmilliárdos a tét, három alapelv szerint tervezik újra a beruházást

Felülvizsgálja a kormány a „túlárazott és pazarló” mohácsi új Duna-híd beruházását. Vitézy Dávid miniszter elmondta: egyrészt megpróbálják visszaszerezni a százmilliárd forintos nagyságrendű, előlegként már kifizetett tételeket, másrészt megnézik, lehet-e még racionálisan 2x2 sávról 2x1 sávra csökkenteni a híd, illetve az alföldi bekötőút szélességét, de mindezt úgy, hogy „torzókat nem hagyunk”.
inforadio
ARÉNA
2026.06.12. péntek, 18:00
Marsai Viktor
a Migrációkutató Intézet igazgatója, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×