Kettős McLaren-győzelemmel zárult a Formula–1-es Spanyol Nagydíj: a pontversenyben élen álló Oscar Piastri győzött Lando Norris és a Ferrari versenyzője, Charles Leclerc előtt. A négyszeres világbajnok Max Verstappent büntetése miatt a 10. helyen sorolták vissza.
Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője úgy véli, ezzel végképp eldőlt, hogy a McLaren az idén legyőzhetetlen, a szakíró szerint már nem jöhet olyan pályatípus, amely meglepetést okozhatna konstruktőri pontversenyt is toronymagasan vezető csapatnak. „A mostani szabályozási rendszerben ez a legjobb konstrukció, 2026-tól teljesen új autók és motorok, de most kétség sem férhet hozzá, hogy idén McLaren házi csata lesz, pláne akkor, ha Mad Max kiírja magát ebből a történetből” – mondta Vámosi Péter, arra utalva, hogy a címvédő Max Verstappen a barcelonai futam hajrájában elvesztette a türelmét, több ellenfelével is csaknem ütközött, és végül tíz másodperces büntetéssel sújtották.
A szakértő szerint azért vesztette el a türelmét a holland pilóta, mert a verseny végére kiszolgáltatott helyzetbe került, mert keményebb gumikeveréken kellett az utolsó hat kört teljesítenie. Ezt a megoldást azonban Vámosi Péter szerint az a kényszer szülte, hogy az időmérőn Verstappen már elhasznált egy szett lágy keverékű abroncsot, míg például a ferraris Charles Leclerc az időmérő utolsó fázisában inkább nem ment ki még egy körre, hogy megspórolt magának egy teljes szett lágy gumit. „Max Verstappennek is másképp nézett volna ki a verseny utolsó fázisa, ha ő is megfelelő gumit tartogatott volna az autójára. A Red Bull stratégiai hibát is elkövetett, mert nem hiszem, hogy ez a kemény típus a maradék hat körre jobb választás lett volna, mint a kopott, rajta lévő közepes kemény” – értékelt az szakértő, és hozzátette, utána szerinte „leszállt a köd” Verstappennél, ezért teljesen jogosnak tartja a büntetését.
Felvetette annak a lehetőségét is, hogy szándékosan soroltatta magát hátra a címvédő, mert állítólag van egy olyan kilépési záradék a szerződésében, hogy az Osztrák Nagydíj után, ha a pontversenyben az ötödik vagy annál rosszabb helyen áll, akkor szabadon távozhat a Red Bulltól. „Nem hinném, hogy tudatosan erre készülne, mert akkor Kanadában és Ausztriában is kifejezetten meg kellene buktatnia magát, mert nem az a fajta versenyző, de akár ez is megtörténhet” – tette hozzá.




