Infostart.hu
eur:
388.99
usd:
331.34
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Felipe Massa, a Williams csapat brazil versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj első szabadedzésén a mogyoródi Hungaroringen 2016. július 22-én.
Nyitókép: MTI/Marjai János

Felipe Massa nem áll le: beperelte az F1-et, Ecclestone-t és az FIA-t is

A londoni felsőbb bírósághoz fordult Felipe Massa, a brazilok volt Forma-1-es versenyzője, aki az F1, a kereskedelmi jogokat korábban birtokló Bernie Ecclestone, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ellen indított pert az általa elveszített 2008-as világbajnoki cím miatt.

A 42 éves pilóta azt akarja elérni, hogy nyilvánítsák őt 2008 vb-győztesének, illetve térítsék meg azt a - fizetésből, reklámokból és szponzorációból összetevődő - bevételkiesést, amely meglátása szerint 64 millió fontra rúg, és amelytől azért esett el, mert 2008 után nem világbajnokként tudta folytatni pályafutását.

A 2008-as vb-t az azóta hétszeres bajnok brit Lewis Hamilton nyerte egypontos különbséggel Massa előtt úgy, hogy az idényzáró Brazil Nagydíjon a hazai közönség előtt szereplő ferraris kedvenc győzött, az akkor még a McLarennel versenyző Hamilton viszont az utolsó kör végén feljött ötödiknek, ezzel egy ponttal megelőzte riválisát az összetett élén. A 11-szeres F1-es futamgyőztes Massa nem is ezt kifogásolja, hanem azt az esetet, amely egy korábbi botrány kapcsán már kirobbant és súlyos következményekkel járt: a 2008-as Szingapúri Nagydíjról ugyanis kiderült, hogy

Nelson Piquet Jr.-t az akkori renault-s csapatfőnök, Flavio Briatore arra utasította, hogy hajtson a falba,

a baleset miatt ugyanis a pályára küldték a biztonsági autót, ez pedig lehetőséget teremtett a spanyol Fernando Alonsónak, hogy a másik Renault-val megnyerje a viadalt. Azon a versenyen Piquet ütközésekor Massa állt az élen, de az eset nyomán és egy elrontott kerékcsere miatt végül pontot sem szerzett, ez pedig a végelszámolásnál sokat számított.

"Mindig mondtam, hogy a végsőkig küzdeni fogok. Az FIA és a Forma-1 irányítói úgy döntöttek, hogy semmit sem tesznek az ügyben, így nem maradt más választásunk, mint a bíróságon követelni ennek a történelmi igazságtalanságnak a korrigálását. Minden további az ügyvédek feladata, őket pedig teljes mértékben felhatalmaztam arra, hogy tegyenek meg mindent, ami szükséges ahhoz, hogy az igazság utat törjön magának a sportágban" - nyilatkozta most Massa.

A Forma-1-et irányító Formula One Management (FOM) és az FIA egyelőre nem reagált a témában a Reuters brit hírügynökség megkeresésére.

A benyújtott kereset szövege nem ismert, de

sajtóinformációk szerint Massa és az ügyvédei azt akarják, hogy az FIA ismerje el: saját szabályzatát szegte meg azzal, hogy nem vizsgálta ki azonnal a Szingapúri Nagydíjon történteket,

melyek 2009-ben láttak napvilágot Nelson Piquet Jr. vallomása nyomán, és a sportág egyik legnagyobb botrányához vezettek, Briatorét pedig emiatt örökös eltiltással büntették. Massa azt is hangsúlyozta, hogy Ecclestone korábban az F1 Insider című német szaklapnak azt nyilatkozta, a brazil versenyzőnek világbajnoknak kellett volna lennie, és "megfosztották a címtől, amit megérdemelt volna". A most 93 éves brit üzletember ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy az eset történtekor "nem állt rendelkezésre elegendő információ az ügy kivizsgálásához" és a verseny törléséhez. Ecclestone tavaly augusztusban azt mondta a Reutersnek, nem emlékszik arra, hogy valóban ezt nyilatkozta volna.

"Megpróbáltunk peren kívül megegyezni, de nem jártunk sikerrel, ezért nem maradt más lehetőségünk, mint bíróságra vinni az ügyet" - írta közleményében az üggyel foglalkozó Vieira Rezende Advogados brazil ügyvédi iroda.

Massa azt is állította, hogy 1,7 millió fontos bónuszpénztől esett el, amit a Ferraritól kapott volna a vb-címért.

A brazil versenyző 2008 után már nem nyert futamot a Forma-1-ben, 2009-ben pedig a Magyar Nagydíjon emlékezetes fejsérülést szenvedett, életét a magyar orvosok mentették meg. Massa 2017-ben fejezte be F1-es pályafutását.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×