Infostart.hu
eur:
385.06
usd:
327.57
bux:
110022.83
2025. december 15. hétfő Valér
A 43. Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny mezőnye a második, 192 kilométeres Karcag - Hajdúszoboszló szakaszon Tiszaigar közelében 2022. május 12-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Aki a legjobbakkal akar meccselni, az a Giro helyett a Tour de Hongrie-t fogja választani

Szentgotthárdról rajtol, Nyugat-Magyarországra koncentrál és Budapestet is érinti idén a Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny.

„Az elmúlt években olyan rangos mezőny érkezett a Tour de Hongrie-ra, hogy ennél nem tudunk rangosabb mezőnyt összehozni” – nyilatkozta négy hónappal a május 10. és 14. között sorra kerülő 44. magyar körverseny előtt Eisenkrammer Károly főszervező az M4 Sportnak. Rámutatott: a legutóbbi kiírásban Fabio Jakobsen két, holland honfitársa, Dylan Groenewegen egy szakaszon győzött, ezt követően mindketten nyertek szakaszt a Tour de France-on is.

„Innen nincs hova továbblépni: a szakmai színvonal, a versenyzők pontértéke a legmagasabb, amit el lehet érni a világon, ennek a megtartása lehet a cél jövőben” – szögezte le az 1992-es barcelonai olimpián szerepelt korábbi kerékpáros. Hozzáfűzte: ebben sokat segít az, hogy a verseny immár a ProSeries-sorozat része. Ilyen kategóriájú többnapos versenyből az elmúlt években 19-et rendeztek meg Európában, szakmai, biztonsági és média szempontok alapján öt viadal kiesett ebből a körből, és csupán a Tour de Hongrie került be.

Kitért rá, sztárcsapatok is érkeznek – kedden jelentették be hivatalosan a BORA-hansgrohe szereplését –, Groenewegent már név szerint is nevezte a Jayco AlUla.

„Aki 2023 májusában szeretne a világ legjobb sprintereivel meccselni, az nem a Giro d'Italián fog indulni, hanem a Tour de Hongrie-n”

– jelentette ki Eisenkrammer Károly.

Kiemelte annak jelentőségét, hogy a sprinter Karl Ádámot is a soraiban tudó Epronex-Hungary révén ismét van profi – kontinentális szintű – csapata Magyarországnak. Dolgoznak azon is, hogy Fetter Erik (EOLO-Kometa), vagy a korábban győztes Valter Attila (Jumbo-Visma), illetve dobogós Dina Márton (ATT Investments) csapata is itt legyen. „Az a furcsa helyzet állt elő, hogy Tour de France-szakaszgyőzteseket korábban tudunk szerződtetni, mint magyar sztárokat” – fogalmazott.

Jelezte, tavaly az ötnapos Tour de Hongrie négy etapja szólt a sprinterekről, ezúttal egy kicsit szeretnék a kerékpársport egy „másik arcát is kihangsúlyozni”. a sík befutók mellett megkeresték „Magyarország legmeredekebb utcáit, útjait”, ahol a hegyimenők is tudnak teljesíteni. 2022-ben Kelet- és Észak-Magyarország adta az útvonal jelentős részét, idén a nyugati országrészre helyeződik a figyelem.

„Az első szakasz indulása Szentgotthárd lesz, a nyugati határ mellől fog indulni a verseny és az idén 150 éves Budapest is bekerül az útvonalba” – árulta el a főszervező, hozzátéve: a teljes útvonalat várhatóan egy hónap múlva ismertetik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bár az áprilisi és az augusztusi tárgyalások nem hoztak valódi áttörést, most ígéretesnek tűnnek a fejlemények. Ukrajna biztonsági garanciák mellett hajlandó lemondani a NATO-tagságról. Ezt Volodimir Zelenszkij ukrán elnök jelentette be, mielőtt vasárnap Berlinben tárgyalóasztalhoz ült az Egyesült Államok kormányzati delegációjával.

Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az InfoRádióban arról beszélt, hogy bár most már több halat esznek a magyarok, a fogyasztás még mindig rendkívül alacsony, és az egész éves fogyasztás harmada az advent időszakra korlátozódik. Pedig EU-s szinten két halfajta tenyésztésében és feldolgozásában is élen járunk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A kormány oldalára társadalmi egyeztetésre feltöltött rendelettervezet egy zöldtöltés-igazolási rendszert vezetne be 2026-tól. Az elképzelés lehetővé tenné, hogy a nyilvános elektromosautó-töltőkön eladott villamos energiát, ha megújuló forrásból származott, akkor igazolások formájában elszámolják a közlekedési megújulóenergia-célok teljesítéseként. Az új rendelet egyik legfontosabb hatása az lehet, hogy versenyt teremt a különböző elszámolási megoldások között - ez pedig új optimalizációs lehetőséget jelentene a hazai üzemanyag-forgalmazó óriás, a Mol számára is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×