Infostart.hu
eur:
381.93
usd:
327.4
bux:
0
2025. december 8. hétfő Mária
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Miami Nagydíjának első szabadedzésén a floridai Miami Gardensben 2022. május 6-án.
Nyitókép: MTI/AP/Darron Cummings

Verstappen vagy Leclerc? Ennél most többről szólhat a spanyol futam

Szakértők szerint egyre inkább a Forma–1-es pályafutása utáni évekre készül Sebastian Vettel. A négyszeres világbajnok német pilóta már a Ferrarinál eltöltött évei második felében is igen sokat hibázott, bő egy éve az Aston Martinnal pedig általában nincs sok esélye a legjobbakkal küzdeni. Vámosi Péter szakírót kérdeztük a Spanyol Nagydíj versenyhétvégéje előtt.

A Racingline.hu főszerkesztője szerint – talán – az egyik leglátványosabb jele annak, hogy Sebastian Vettel elkezdett gondolkodni a Forma–1 utáni életén, hogy a Miami Nagydíj versenyhétvégéjén bejelentette, hogy részt kíván venni egy politikai, illetve közéleti vitán a BBC stúdiójában.

„És tényleg fölült a vonatra, mint bármely civil állampolgár, és rendes környezettudatos versenyzőként elutazott otthonából Angliába” – fogalmazott Vámosi Péter, hozzátéve, hogy akik arra tippeltek, hogy

a német autóversenyző politikai pályát gondol magának, de minimum civil aktivista lesz, azoknak igazuk lehet a végén.

A szakíró emlékeztetett, hogy volt már erre példa a száguldó cirkusz történetében: Carlos Reutemann egykori F1-pilóta egészen a kormányzóságig jutott Argentínában.

Rákanyarodva a hétvégi Spanyol Nagydíjra, Vámosi Péter arra hívta fel a figyelmet, hogy az Astron Martinnál nagyon látványos különbség lesz abból a szempontból, hogy Vettel csapattársa, Lance Stroll egy teljesen új fejlesztésű autót, kitet kap, ami állítólag kicsit zöld Ferrariként fog tetszelegni, míg a német marad a régi összeállításnál. Nagy kérdés tehát, hogy a két, egymástól nagyban eltérő konstrukcióból mit hoznak ki a pilóták, feltételezve, hogy egyikőjük sem csapja majd oda a falnak, vagy valami hasonló – fogalmazott a Racingline.hu főszerkesztője.

A barcelonai futam ugyancsak érdekes lehet Nicholas Latifi szempontjából, akiről szárnyra kélt a pletyka, hogy esetleg a nyáron lecserélik a Williams-nél, bár szokás szerint a csapatfőnök és a támogatok mind lenyilatkozták, hogy szó nincs erről és „kacsa az egész”. Bár valószínűleg nem légbőlkapott, hogy az Alpine-nál „kispadozó” Oscar Piastri ülhet a helyére már Spában (Belga Nagydíj) augusztus végén, tehát a nyári szünetet követően – jegyezte meg az F1-szakíró.

A katalóniai pálya a Max Verstappen–Charles Leclerc párharc, illetve a Red Bull és Ferrari közötti háború alakulását illetően is tartogathat izgalmakat, hiszen a maranellói istálló a „szezon előtti előtti” teszt (nem nevezeték hivatalosan annak) alkalmával jól szerepelt a Spanyol Nagydíj helyszínén, ugyanakkor az energiaitalosok az elmúlt hetekben határozottan kezdik maguk felé billenteni a mérleg nyelvét. Vámosi Péter szerint érdekfeszítő lesz már önmagában látni a köridőket, hogy mennyit fejlődtek öt verseny alatt, ráadásul a legtöbb csapat is ide ígérte a fejlesztései jó részét, ami szintén jó összehasonlítási alap lehet az év eleji állapotokhoz képest.

A Racingline.hu főszerkesztője végül arra is emlékeztetett, hogy a két élcsapat között elindult egy érdekes adok-kapok, miután a Ferrari megvádolta a Red Bullt, hogy a fejlesztésekre szánható pénzösszeg 75 százalékát elköltötték, amit természetesen Helmut Marko hevesen cáfol. Tehát a pénzügyi korlát külön pikantériája a szezonnak, és jó lenne látni, hogy valóban ki, hol áll ezen a téren – tette hozzá Vámosi Péter, aki szerint egyébként Max Verstappen továbbra is nyeregben érezheti magát, és Barcelonát is könnyen behúzhatja, amennyiben a Red Bullnak sikerül még súlyt csökkentenie.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Nagyon felpörgött az orosz előrenyomulás, Trump kihátrálhat az ukrajnai háborúból – Háborús híreink hétfőn

Nagyon felpörgött az orosz előrenyomulás, Trump kihátrálhat az ukrajnai háborúból – Háborús híreink hétfőn

Oroszország novemberben mintegy 320 négyzetkilométerrel növelte az általa ellenőrzött ukrán területek nagyságát, ami a háború kezdete óta az egyik leggyorsabb előrenyomulásnak számít. Az ukrán DeepState szerint ez körülbelül kétszerese az októberi területszerzésnek. Donald Trump amerikai elnök fia, Donald Trump Jr. szerint apja akár ki is hátrálhat az ukrajnai háborúból, amely szerinte nincs ott az Egyesült Államok számára legfontosabb tíz dolog között. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×