Infostart.hu
eur:
386.67
usd:
328.46
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Szaúdi Nagydíjának második szabadedzésén a dzsiddai utcai versenypályán 2022. március 25-én. A futamot március 27-én rendezik.
Nyitókép: MTI/AP/Haszan Ammar

"Simán világbajnok lesz Charles Leclerc, ha nem szedi össze magát a Mercedes és a Red Bull"

Az InfoRádió által megkérdezett szakíró szerint egyelőre Ferrari-hengert látunk, a Red Bullnak be kell fejeznie az esés-kelést. Esőben viszont még nem láthattuk a Ferrarit - figyelmeztet Vámosi Péter.

Az első három futam alapján toronymagasan Charles Leclerc az idei Formula-1-es szezon fő esélyese, de a Red Bull vagy esetleg a Mercedes pilótái még megszorongathatják a Ferrari monacói versenyzőjét, ha néhány futamon belül úrrá lesznek a csapatok a problémáikon - vélekedett az InfoRádióban Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője.

"A Ferrari teljes mértékben a legjobb konstrukciót fejlesztette ki, talán már kijelenthetjük, hogy különböző pályákon, különböző körülmények között ez az autó működik a legjobban, noha esőt még nem láttunk" - fogalmazott a szakíró.

Szerinte akár már most eljöhet az a pillanat, amikor Charles Leclerc csapattársát, Carlos Sainzot "beállítják mögé" azon egyszerű oknál fogva, hogy minden pont számít, a monacóit kell ferraris világbajnoki elsőséghez segíteni.

Arra a kérdésre, hogy ezért teljesített-e gyengén egész hétvégén, ezért volt-e annyira ideges is a futamon a spanyol, felidézte: a pletykák szerint

régen a Schumacher-Barrichello-korszakban 5 versenyük volt a pilótáknak, hogy eldöntsék házon belül, ki a jobb.

"Gondoljunk rá, hogy most is lehet ez a helyzet. Feltételezhetően épp a monacói verseny környékén el fog dőlni, hogy előrébb tolják-e az egyik versenyzőt vagy hagyják-e akár a házon belüli csatát is" - fogalmazott Vámosi Péter.

A többiek helyzete viszont most nehéz, "főleg a Red Bullnak, ha állandóan esnek-kelnek, és minden második versenyen kiesik a világbajnok Max Verstappen".

A címvédő lemaradása már három futam után is órási, bár az is igaz, hogy van még 20 futam pontokat gyűjteni, 544 pont vár még gazdára egy versenyző esetében a sprintfutamokkal és a leggyorsabb körökkel együtt.

"Imolában bizony szombaton is lesz verseny, sprintfutam, azt gondolom, talán nem lesz döntő, bár tavaly láthattuk, hogy pontegyenlőséggel indultak rá az utolsó futamra világbajnoki címre törők, vagyis nem árt odafigyelni az ilyen apróságokra, hogy minden lehető pontot begyűjtsenek" - mondta még.

Jelen pillanatban szerinte úgy tűnik, hogy

"elképesztő hengert láthatunk",

sima év lesz, ha a Red Bull és/vagy a Mercedes nem szedi össze magát még az európai vb-szakaszban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×