Infostart.hu
eur:
396.67
usd:
337.84
bux:
101380.77
2025. július 28. hétfő Szabolcs
Nyitókép: pixabay

Nyártól már nem csak Camp Nou a Barca-stadion neve

Meglepő lépés megtételére szorította az FC Barcelonát az anyagi helyzete: a klub a következő szezontól érvényes szerződésben átengedte a Camp Nou névhasználati jogát új támogatójának.

A 2022–2023-as idény elejétől kezdve az arénát Spotify Camp Nou hívják, egyelőre a mostani szerződés négyéves időtartamára.

A Spotify egyben a klub főtámogatója is lesz, neve megjelenik a férfi és női csapat szerelésén, beleértve a mezt is, illetve – a cég jellegéből fakadóan – hivatalos audio streaming partner is lesz.

Ez az első alkalom, hogy a Barcelona egy cégnek átengedte a Camp Nou névhasználati jogát.

Sem a Barcelona, sem pedig a Spotify nem közölte az ügylet pénzügyi részleteit, de a Rac1 katalán rádióállomás szerint a megállapodás értéke 280 millió euró.

Ezzel a megállapodással a Spotify lép a japán online kereskedelmi cég, a Rakuten helyére, amely 2018 óta, négy szezonon át 55 millió eurót fizetett a klubnak.

A Barca anyagi helyzetére jellemző, hogy a La Liga a hét elején bejelentette, hogy a Barcelona a következő átigazolási időszak előtt több mint 144 millió euróval meghaladja a költési limitet. A Spotify-megállapodás csökkenti a hiányt.

Bármilyen hihetetlennek tűnik, az Egyesült Államokban 1912-ben kötöttek már névszponzori szerződést stadion kapcsán (Fenway Park, Boston), s Észak-Amerikában köttetett az eddigi rekordmegállapodás is, 2017-ben, a kanadai Nova Scotia Bank fizet 20 év alatt 800 millió kanadai dollárt fizet a Toronto Maple Leafs és a Toronto Raptors közös otthonáért.

Az európai futballban a Bundesliga klubjai az élenjárók, a tíz legnagyobb stadionból nyolcnak van névszponzora. Egyre inkább gyakorlattá válik ez Angliában is, különösen ismert az Arsenal (Emirates) és a Manchester City (Etihad) stadionjának példája.

Ma már arra is akad példa, hogy egy cég (Allianz) több országban is stadionnevet érő támogatást nyújtson, Torinóban a Juventus, Münchenben a Bayern és Nizzában az OGC Nice arénája is az Allianz nevet viseli. Természetesen ilyen a Red Bull is (Salzburg, Lipcse), s ilyen a Groupama is, hiszen a ferencvárosi aréna mellett a lyonit is így nevezik.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Szakértő: a tűz természetes, de az korántsem, hogy egyre pusztítóbb

Szakértő: a tűz természetes, de az korántsem, hogy egyre pusztítóbb

A világon évente csaknem 780 millió hektárnyi terület ég le. A probléma csak súlyosbodni fog a jövőben, ugyanis a klímaváltozás, az emberi tevékenység és a megváltozott tájhasználat miatt már nemcsak a déli országokban, hanem Közép-Európában is egyre gyakoribbá válnak az erdőtüzek – mondta Valkó Orsolya, a HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont tudományos tanácsadója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.28. hétfő, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Fontos erődítmény bevételéről számoltak be az oroszok, Volgográdnál csaptak le az ukrán drónok – Háborús híreink vasárnap

Fontos erődítmény bevételéről számoltak be az oroszok, Volgográdnál csaptak le az ukrán drónok – Háborús híreink vasárnap

Az orosz védelmi minisztérium állítása szerint erőik bevették Zelenyij Haj települést Donyeck megyében, amely – mint írták – „a front ezen szakaszán az ukrán alakulatok egyik fő erődítménye, amely Dnyipropetrovszk megye közigazgatási határának megközelítését fedezte”. Moszkva egy Dnyipropetrovszk megyei település bevételéről is beszámolt. Oroszország Volgográdi területén csaptak le az ukrán drónok, lezuhanó roncsaik zavart eredményeztek a vasút áramellátásában. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×