eur:
409.3
usd:
375.63
bux:
74286.02
2024. november 5. kedd Imre
Nyitókép: pixabay

Nyártól már nem csak Camp Nou a Barca-stadion neve

Meglepő lépés megtételére szorította az FC Barcelonát az anyagi helyzete: a klub a következő szezontól érvényes szerződésben átengedte a Camp Nou névhasználati jogát új támogatójának.

A 2022–2023-as idény elejétől kezdve az arénát Spotify Camp Nou hívják, egyelőre a mostani szerződés négyéves időtartamára.

A Spotify egyben a klub főtámogatója is lesz, neve megjelenik a férfi és női csapat szerelésén, beleértve a mezt is, illetve – a cég jellegéből fakadóan – hivatalos audio streaming partner is lesz.

Ez az első alkalom, hogy a Barcelona egy cégnek átengedte a Camp Nou névhasználati jogát.

Sem a Barcelona, sem pedig a Spotify nem közölte az ügylet pénzügyi részleteit, de a Rac1 katalán rádióállomás szerint a megállapodás értéke 280 millió euró.

Ezzel a megállapodással a Spotify lép a japán online kereskedelmi cég, a Rakuten helyére, amely 2018 óta, négy szezonon át 55 millió eurót fizetett a klubnak.

A Barca anyagi helyzetére jellemző, hogy a La Liga a hét elején bejelentette, hogy a Barcelona a következő átigazolási időszak előtt több mint 144 millió euróval meghaladja a költési limitet. A Spotify-megállapodás csökkenti a hiányt.

Bármilyen hihetetlennek tűnik, az Egyesült Államokban 1912-ben kötöttek már névszponzori szerződést stadion kapcsán (Fenway Park, Boston), s Észak-Amerikában köttetett az eddigi rekordmegállapodás is, 2017-ben, a kanadai Nova Scotia Bank fizet 20 év alatt 800 millió kanadai dollárt fizet a Toronto Maple Leafs és a Toronto Raptors közös otthonáért.

Az európai futballban a Bundesliga klubjai az élenjárók, a tíz legnagyobb stadionból nyolcnak van névszponzora. Egyre inkább gyakorlattá válik ez Angliában is, különösen ismert az Arsenal (Emirates) és a Manchester City (Etihad) stadionjának példája.

Ma már arra is akad példa, hogy egy cég (Allianz) több országban is stadionnevet érő támogatást nyújtson, Torinóban a Juventus, Münchenben a Bayern és Nizzában az OGC Nice arénája is az Allianz nevet viseli. Természetesen ilyen a Red Bull is (Salzburg, Lipcse), s ilyen a Groupama is, hiszen a ferencvárosi aréna mellett a lyonit is így nevezik.

Címlapról ajánljuk
Elemzők az Arénában: a budapesti csúcson újra kell fogalmaznia a stratégiáját a vezető nélküli Európának

Elemzők az Arénában: a budapesti csúcson újra kell fogalmaznia a stratégiáját a vezető nélküli Európának

Az amerikai elnökválasztás végeredménye már az e heti budapesti EU-csúcson is éreztetheti a hatását, és meghatározza a magyar soros elnökség sikerét is – hangzott el az InfoRádió Aréna című műsorában, amelynek Böcskei Balázs politológus, az Idea Intézet stratégiai igazgatója és Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet igazgatója volt a vendége.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Fintech verseny és AI-boom a bankszektorban - Hogyan alakul át a bankolás?

Fintech verseny és AI-boom a bankszektorban - Hogyan alakul át a bankolás?

Immáron kilencedik alkalommal rendezzük meg a bankszektor, az IT-szektor és a fintech cégek egyik legfontosabb szellemi műhelyéül szolgáló Banking Technology konferenciánkat, ahol a bankok digitális transzformációjáról, a szektor legfontosabb IT-üzleti és technológiai fejlesztési irányairól van szó. A rendezvényen az AI-boomról, a csalásokról, a banki háttérrendszerek fejlődéséről, a digitális transzformációról, a fizetési piac trendjeiről zajlik a szakmai vita. A nap folyamán ebben a cikkünkben számolunk be a legfontosabb tanulságokról és a legizgalmasabb előadásokról, beszélgetésekről.    A bankszektor top vezetői, fintech-guruk, tanácsadók, a szabályozók és az IT-cégek szakértőinek krémje immáron kilencedik éve gyűlik össze konferenciánkon, hogy megosszák egymással gondolataikat a bankszektort érintő legfontosabb üzleti és informatikai kérdésekben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×