eur:
393.17
usd:
352.2
bux:
73119.59
2024. szeptember 21. szombat Máté, Mirella
Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője halad az élen a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság abu-dzabi futamának rajtja után a Yas Marina versenypályán 2021. december 12-én. Az idényzáró futamon a címvédő és hétszeres vb-győztes Hamilton és Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője küzd a világbajnoki címért.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

F1: pontosított egy fontos szabályt a FIA

Többé nem érhet úgy véget egy futam, ahogyan a tavalyi szezonzáró, ahol Michael Masi vitás döntéssel hozta helyzetbe Max Verstappent.

Néhány nappal a 2022-es szezon első versenye előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kiadta a 2022-es sportszabályzat ötödik változatát, amelyben több kisebb változtatás is szerepel, az egyik módosítás pedig egyértelműen a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon történt események miatt került bele – írja az Orgio.

A lap felidézi, hogy a tavalyi szezon utolsó versenyének végén Michael Masi versenyigazgató meglepő döntéssel úgy határozott, hogy a Nicholas Latifi balesete miatt életbe léptetett biztonsági autós fázis során nem ad lehetőséget minden lekörözött autónak arra, hogy visszavegye a körét, helyette csak a versenyt vezető Lewis Hamilton és a második helyen álló Max Verstappen között haladó öt autót utasította arra, hogy tegye ezt meg.

Miután a lekörözöttek megelőzték a biztonsági autót, Verstappen Hamilton mögött találta magát, majd miután Masi a szabályokkal szembemenve még abban a körben újraindította a versenyt, a holland pilóta az utolsó körben a lágy gumik nyújtotta tapadáselőnyt kihasználva megelőzte a Mercedes versenyzőjét, és a futamot megnyerve világbajnok lett.

A Mercedes a verseny után két óvást nyújtott be, a sportfelügyelők azonban mindkettőt elutasították, mondván a szabály szövege nem írja elő, hogy minden autónak vissza kell vennie a körét. A korábbi szövegezésben ugyanis az „any” szó szerepelt, ami értelmezhető úgy is, hogy „valamennyi” lekörözött autónak vissza kell vennie a körét, de úgy is, hogy „bármely” lekörözött autónak kell ezt megtennie.

Az új szövegezésben az „any cars” helyett már az egyértelműbb „all cars”, azaz „minden autó” szerepel.

A tavaly történtek után a versenyigazgatói pozícióból eltávolított Masi által megszegett másik szabályt nem változtatták meg, így az továbbra is úgy szól, hogy a lekörözöttek körvisszavételét jelző üzenetet követő körben lehet leghamarabb újraindítani a futamot.

Mások mellett új szabály, hogy a rövidebb versenyekre vonatkozó, az idei szezontól bevezetett új pontrendszeren is módosítottak egy kicsit. A változtatás értelmében az eredeti versenytáv 50 és 75 százaléka között véget érő futamok esetében a negyedik helyezett 9 helyett 10 pontot kap, azaz a teljes pontelosztás a következő lesz: 19-14-12-10-8-6-4-3-2-1.

Címlapról ajánljuk

Gigantikus buzgár Békásmegyeren - figyelmeztet az FCSM

Nem szabad elvinni a homokzsákokat az ideiglenes gátakról, még akkor sem, ha már elvonult az ár - figyelmeztet a Fővárosi Csatornázási Művek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.23. hétfő, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Lefordultak az európai tőzsdék, a magyar piac erős volt pénteken

Lefordultak az európai tőzsdék, a magyar piac erős volt pénteken

Csütörtökön még nagyot emelkedtek az európai részvénypiacok, történelmi csúcsra emelkedett a német tőzsde, pénteken viszont lefordulás jött, főként az autóipari részvények árfolyama esett nagyot, miután profitfigyelmeztetést adott ki a Mercedes-Benz. Az európai hangulatromlást az amerikai tőzsdék is lekövették, mérsékelt eséssel indult a pénteki kereskedés, nap végére azonban a csütörtöki záróérték közelébe értek a vezető amerikai részvényindexek..

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 20. 22:03
2024. szeptember 20. 21:02
×
×
×
×