Infostart.hu
eur:
381.89
usd:
327.45
bux:
0
2025. december 8. hétfő Mária
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 10: Zhou Guanyu of China driving the (24) Alfa Romeo F1 C42 Ferrari during Day One of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 10, 2022 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Nyitókép: Lars Baron/Getty Images

A legtöbb F1-istállót jelen pillanatban ki lehetne zárni

A Forma–1-es mezőny csütörtöktől a szezonnyitó első futam helyszínén, Bahreinben tesztel. A csapatokra még sok megoldandó feladat várhat – jelezte Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője.

Mindenkinek terítenie kell a kártyáit – fogalmazott Vámosi Péter hozzátéve, hogy a nagy csapatok valószínűleg – „megy is a fogadkozás” – most teszik majd fel azokat a végső, „vicces” aero megoldásokat, amikkel már a versenykörülmények között számolnak.

Szerinte a legizgalmasabb kérdéskör az úgynevezett „delfinezés” kiküszöbölése lesz. Ezt az – egyébként nem új keletű – problémát a talajhatás okozza az új koncepció szerint épült versenyautóknál, miszerint egy bizonyos sebesség elérésekor a padlólemez alatti rendkívüli szívóhatás miatt azok orra hullámszerűen fel-le kezd pattogni.

A Ferrari pilótája, Carlos Sainz a delfinezéssel kapcsolatban úgy fogalmazott: olyan érzés, mint amikor a repülő turbulenciába kerül, és remegni kezd az egész jármű – idézte fel a Racingline.hu főszerkesztője, aki szerint tehát vannak még komoly megoldandó házi feladatok.

A F1-es szakértő arra is felhívta a figyelmet, hogy a jelenlegi szabályozásnak csupán két istálló felel meg, ráadásul egyikük csak „cipős kanállal”. A 795 kilogrammos súlyhatár ugyanis

  • egyedül az Alfa Romeo autóinál stimmel,
  • a McLaren gépei pedig ennek a határán billegnek.

Az összes többi csapatot papíron jelen pillanatban ki lehetne zárni, miután nagy átlagban 5 kilót kellene még lefaragniuk. Vámosi Péter szerint elképzelhető, hogy a „sok lúd disznót győz” elven, hiába volt két istálló, akik nagyon rendesen megfeleltek a szabálynak, módosítást fognak eszközölni, ami szakmailag nézve rossz szájízt adna az idénynek. „Én ezt nem gondolnám jó üzenetnek a magam részéről” – fogalmazott.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Nagyon felpörgött az orosz előrenyomulás, Trump kihátrálhat az ukrajnai háborúból – Háborús híreink hétfőn

Nagyon felpörgött az orosz előrenyomulás, Trump kihátrálhat az ukrajnai háborúból – Háborús híreink hétfőn

Oroszország novemberben mintegy 320 négyzetkilométerrel növelte az általa ellenőrzött ukrán területek nagyságát, ami a háború kezdete óta az egyik leggyorsabb előrenyomulásnak számít. Az ukrán DeepState szerint ez körülbelül kétszerese az októberi területszerzésnek. Donald Trump amerikai elnök fia, Donald Trump Jr. szerint apja akár ki is hátrálhat az ukrajnai háborúból, amely szerinte nincs ott az Egyesült Államok számára legfontosabb tíz dolog között. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×