eur:
414.62
usd:
399.05
bux:
79531.34
2024. december 23. hétfő Viktória
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 08: FIA Race Director Michael Masi is interviewed by media during previews ahead of the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 08, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Nyitókép: Bryn Lennon/Getty Images

Forma–1: már meneszthették is Michael Masi versenyigazgatót

A héten elkezdődött az FIA által megígért vizsgálat, ami a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj utolsó köreiben meghozott versenyigazgatói döntéseket hivatott kielemezni.

Brit sajtóértesülések szerint közel egy hónappal azok után, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalossá tette, hogy ki fogja vizsgálni a szezonzárón történteket, ténylegesen elindult a folyamat – írja a gphirek.hu.

A Nemzetközi Automobil Szövetség pár nappal az Abu-dzabi Nagydíj után jelentette be, hogy ki fogja elemezni a történteket. A Mercedesnél ugyanis hatalmas felháborodást keltett, hogy Michael Masi versenyigazgató úgy indította újra a futamot az utolsó körre, hogy csak a Lewis Hamilton és Max Verstappen között lévő lekörözöttek előzhették meg a biztonsági autót. A brit pilóta ezzel gyakorlatilag teljesen védtelenné vált, és végül el is bukta a világbajnoki címet a Red Bull versenyzőjével szemben.

A szervezet a héten ülést tartott Genfben, amit az újonnan megválasztott elnök, Mohammed bin Szulajm, valamint a sportért felelős elnökhelyettes, Robert Reid vezetett. A szakportálok azt is tudni vélik, hogy a mostani vizsgálatnak február 3-án, a Motorsport Világtanács következő ülésén lesz kézzelfogható eredménye, ugyanis akkor fogják előterjeszteni a szükségesnek tartott javaslatokat.

A versenyigazgató Michael Masinak, valamint az FIA formaautós bizottságának eddigi elnökének, Nikolasz Tombazisznak a neve ugyanakkor már most sincs rajta a frissen kiadott szervezeti listán: a dokumentum a motorsportért felelős főtitkárt, Peter Bayert jelöli meg az együléses kategória első embereként.

Sajtóhírek szerint a Mercedes az ausztrál és a görög szakembert szeretné eltávolíttatni a pozíciójából. Utóbbival azért voltak elégedetlenek, mert az ő vezetésével születtek meg azok az aerodinamikai szabályok, amelyek jelentősen visszavetették a Mercedest (és az Aston Martint). A vizsgálatok eredménye emellett Lewis Hamilton jövője szempontjából is kulcsfontosságú lehet, hiszen a hétszeres világbajnok állítólag ettől tette függővé, hogy folytatja-e a pályafutását.

Címlapról ajánljuk
Magyar váltott magyart a Vendée Globe sereghajtójaként

Magyar váltott magyart a Vendée Globe sereghajtójaként

Denis Van Weynbergh üzletember, újságíró és vitorlásoktató második próbálkozására eljutott a Föld-kerülő vitorlásversenyre, amelyen a 36. helyen halad nem mással, mint a Spirit of Hungaryvel a feneke, de többnyire a talpa alatt. Van kinek magyarként drukkolni tehát Weöres Szabolcs kiesése után is, még ha a hajót nem is így hívják már, és a színe is teljesen más.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Egy melléképületből indult, ma a legnagyobb luxusmárkák beszállítója a magyar cég

Egy melléképületből indult, ma a legnagyobb luxusmárkák beszállítója a magyar cég

A Keskeny Nyomda, Magyarország egyik legmodernebb csomagolóanyag-gyártó nyomdája, több mint három évtizedes történelemre tekint vissza. A vállalkozás, amely egy családi ház melléképületéből nőtte ki magát, mára közel 18 milliárd forintos éves árbevételt produkál, és több mint 500 főt foglalkoztat. A vállalat exporttevékenysége is jelentős, az összbevétel 55-60%-át teszi ki. Főként az Európai Unión belül értékesítenek, különösen Németországban, Ausztriában, Hollandiában, Olaszországban és Franciaországban. A cég történetét végigkísérik a fejlesztések: legutóbb például egy teljesen egyedi, robotkarokból álló gépet fejlesztettek ki, ami 25-30 ember munkáját is ki tudja váltani.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×