A Honda 2020 őszén bejelentette, hogy a 2021-es szezon végén kiszáll a Forma–1-ből, majd miután tavaly világbajnok lett a Red Bull-lal, sokadszor is elköszönt. A gphirek.origo.hu szerint azonban a búcsú közel sem teljes, a japán gyár motorja és több szakembere továbbra is marad, csak utóbbiak már a Red Bull alkalmazottja lesznek.
Az eredeti elképzelés is az volt, hogy a továbbiakban a Red Bull frissen felállított motorrészlege, a Red Bull Powertrains segítségével ugyanúgy a Honda készíti majd fel az általuk kifejlesztett, az idei évtől a fejlesztések befagyasztása miatt már nem módosítható erőforrásokat. Ezt a feladatot a tervek szerint 2023-ig látták volna el a japánok, ám a Red Bull 2024-től sem fogja átvenni a motorok gyártását és felkészítését, helyette az együttműködés egészen 2026-ig, az új generációs erőforrások bevezetéséig kitolódik.
Jamamoto Maszasi, a Honda F1-es programjának igazgatója is marad, és a továbbiakban a Red Bull Powertrains kötelékében felügyeli majd a motorral kapcsolatos dolgokat. A 65 esztendős szakember korábban célzott rá, hogy szerette volna, ha a Honda nem száll ki, így nem meglepő, hogy a váltás mellett döntött.