Lewis Hamilton nyeregben érezhette magát az Abu-dzabi Nagydíjon. A csapatrádió felvételei megmutatják, hogyan omlott össze a világ a Mercedesnél – ezt foglalta össze a hirado.hu.
Öt körrel a vége előtt jött a fordulat. Nicholas Latifi balesete után bejött a biztonsági autó, és kezdődött a kavarodás. Hamilton és Peter Bonnington versenymérnök rádiózása jól megmutatja, hogy élte meg a csapat a drámai végjátékot.
Bonnington: Dupla sárga zászló, dupla sáraga a négyes kanyar kijáratánál. Négyes kanyar. Ööö, a tizennégyes kanyar. Tizennégyes kanyar. Sárga. Most érsz oda. Maradj balra, maradj balra, maradj balra, maradj kívül. Maradj kívül. Biztonsági autó, biztonsági autó! Tartsd a pozitív deltát!
Hamilton: A francba!
Bonnington: Start egy mód, start egy mód.
Hamilton: Nem tudok kimenni a boxba.
Bonnington: Negatív.
Hamilton: Ez hihetetlen, ember!
Hamilton elhaladt a boxutca bejárata mellett, és maradt a használt kemény gumin. Max Verstappen eközben a boxba hajtott lágy keverékekért. A pályára a lekörözött Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Charles Leclerc és Sebastian Vettel mögött tért vissza.
A Mercedesnél kezdetét vette a bizonytalankodás a lekörözöttek helyzete és az esetleges újraindítás kapcsán.
Hamilton: Mi a helyzet mögöttem?
Bonnington: A helyzet az, hogy Verstappen a boxban volt. Ingyen kerékcseréje volt, mi pozíciót veszítettünk volna vele szemben. Még négy kör lesz, amikor áthaladsz a vonalon. A mezőnynek vissza kell zárkóznia, és a lekörözötteket előre kell küldeni. Talán már nem lesz újraindítás.
Hamilton: Pont mögöttem van?!
Bonnington: Így lesz, ha rendeződik a sorrend. De el fog tartani egy darabig, mire rendeződik.
Hamilton: Új gumikon?
Bonnington: Értem, Lewis.
Mi pozíciót veszítettünk volna, ha kiálltunk volna.
Hamilton: A biztonsági autó túl lassan megy!
Bonnington: Maradj távol a törmelékektől. Maradj balra.
Hamilton: A biztonsági autónak gyorsabban kell mennie.
Bonnington: Vettem.
Bonnington: A mezőnynek még fel kell érnie.
Hamilton: Szóljatok a biztonsági autónak, hogy menjen gyorsabban! Az egyenesben nem megy padlógázzal.
Bonnington: Vettem, Lewis.
Hamilton: A biztonsági autó nem megy padlógázzal az egyenesben.
Bonnington: Vettem, Lewis. Vettem!
Hamilton: Hány autó van közöttünk?
Bonnington: Maradj teljesen balra. Öt autó van köztetek. A mezőny még nem jött össze.
Hamilton: Hány kör van még?
Bonnington: Három lesz, amikor átmész a célvonalon.
A versenyirányítás az 56. körben azt az üzenetet tette közzé, hogy a lekörözöttek nem fogják visszavenni a körüket. Az öt versenyző ezzel Hamilton és Verstappen között maradt volna az újraindítás után. A Red Bull panaszkodva kérte számon a szabályokkal szembemenő döntést az FIA versenyigazgatóján. Michael Masi időt kért, mondván, most a balesettel van elfoglalva.
Bonnington: A lekörözöttek most előzhetnek. Ne menj cikázva!
Bonnington: Mégsem előznek. Nem engedték nekik, hogy előzzenek.
Bonnington: Úgy hisszük, hogy a versenyt talán így indítják újra.
Bonnington: Figyelj rá, hogy a tizennégyes kanyar kijáratánál még van oltóhab.
Hamilton: Még mindig egy csomó törmelék van ott.
Bonnington: Vettem, Lewis.
Bonnington: Tartsd a gumik hőmérsékletét!
Bonnington: Még egy kör lesz, amikor átmész a célvonalon. Öt lekörözött van közted és a második között.
Bonnington: Norris a mögötted lévő autó. Hétkörös közepes gumin van.
Nem sokkal később Michael Masi versenyigazgató úgy dönt, mégis elengedi az öt lekörözöttet, mielőtt újraindítja a versenyt. A mezőny végén rekedt három további lekörözött, Daniel Ricciardo, Lance Stroll és Mick Schumacher viszont nem veheti vissza a körét. Ekkor a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff tiltakozik ingerülten a rádión:
„Michael, ez így nem helyes!”
Bonnington: Mégis elengedik a lekörözötteket. Engedd el őket!
Bonnington: A biztonsági autó ebben a körben kiáll. A biztonsági autó ebben a körben kiáll. Készítsd fel a gumikat. Strat öt, és minden egyenesben használhatod az Előzést. Egy kör van még.
Bonnington: A biztonsági autó most a tizenötös kanyarban.
Az újraindítás után Verstappen már a kör elején támadást indít Hamilton ellen, és megelőzi az 5-ös kanyarban. Hamilton még próbál visszatámadni az egyenesekben, de a Red Bull-os jól használja a tapadásfölényét. Hamilton a cél előtt már bő 2 másodperccel lemarad. Még le sem intik, amikor a rádióba szól:
„Ezt manipulálják, ember!”
Bonnington válasza: „Nem jutok szóhoz, Lewis. Egyszerűen nem jutok szóhoz.”
A leintés után Toto Wolff Michael Masi versenyigazgatóval beszélt a másik csatornán.
Wolff: Vissza kell állítanotok az előző körre, mert ez nem helyes.
Masi: Toto, ezt hívják autóversenyzésnek.
Wolff: Tessék?!
Masi: Autóversenyeztünk.