eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Dina Márton, férfi elit futam győztese a cyclocross Magyar Kupasorozat első állomásán, CrossLiget elnevezésű futamon a Városligetben 2017. október 21-én.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Giro d'Italia - Nagyon úgy tűnik, hogy nem csak egy "komoly" bringásunk van

Hanem még kettő. Ivan Basso sportmenedzser nem tartja kizártnak, hogy Dina Márton és Fetter Erik is szóhoz jut.

Ivan Basso szerint amennyiben szabadkártyához jut az EOLO-Kometa, akár az olasz prokontinentális csapat mindkét magyar kerékpárosa szerepet kaphat a jövőre Budapestről rajtoló Giro d'Italia háromhetes országúti körversenyen.

A kétszeres Giro d'Italia-győztes korábbi kerékpáros, jelenlegi sportmenedzser az olasz istálló első prokontinentális idényét fantasztikusnak értékelte, mondván, a szurkolók ezen a szinten is megismerték a csapatot.

Az EOLO-Kometa egyik legtapasztaltabb versenyzője, a 36 esztendős Manuel Belletti befejezte pályafutását. Mint Basso elmondta, a 2018-as Tour de Hongrie-n győztes olasz bringás mellett a 37 éves Francesco Gavazzi volt a csapat kapitánya már az idény során is, a következő szezonban ő lesz a vezér az országúton.

"A két magyar bringásunk a legjobbak közé tartozik a csapatban, az életkoruk miatt más fejlődési szakaszban vannak, mindkettőjükkel hosszú távon számolunk" - fejtette ki az MTI kérdésére a 25 éves Dina Mártonra és a 21 éves Fetter Erikre utalva, akiknek egyaránt jövő év végéig van szerződésük a csapattal.

Arra a kérdésre, hogy a május 6-án Budapestről rajtoló Giro d'Italián és a május 11. és 15. között sorra kerülő Tour de Hongrie-n egyszerre részt vesz-e majd az EOLO-Kometa, Basso úgy felelt: az olasz körversenyen indulási jogot biztosító szabadkártya egy álom, amelyért még dolgozniuk kell, a magyar viadalon pedig mindenképpen rajthoz állnak.

Az elmúlt évben a friss prokontinentális sor megkapta a Giro-szabadkártyát, Dina Márton személyében pedig magyar résztvevőjük is volt. Mint mondta, indulásuk esetén jövőre is biztosan lesz magyar a Giro-keretben, sőt akár az is előfordulhat, hogy az olasz körversenyen mindkét magyar kerékpárosuk ott lesz, és hazai bringás nélkül vágnak neki a Tour de Hongrie-nak.

"A legjobbat kell választanunk a csapat és a versenyzők számára is" - hangsúlyozta. Felidézte: 2006-os és 2010-es Giro-győzelmekor is Olaszországon kívülről, Belgiumból, illetve Hollandiából indult az olasz háromhetes körverseny. A jövő évi magyarországi Grande Partenza kapcsán kiváló szakaszokra számít a három nap során, amely alatt május 6-án, pénteken Budapest-Visegrád etappal kezdődik, egy fővárosi időfutammal, majd egy Kaposvár-Balatonfüred szakasszal folytatódik a 105. Giro d'Italia.

Az EOLO-Kometa egyik névadója, a kaposvári székhelyű Kométa húsipari vállalat ügyvezető igazgatója, Giacomo Pedranzini az MTI-nek kiemelte: nagyon örül annak, hogy jövőre a hazája nagy kerékpáros eseménye a másik otthonából indul.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×