Várakozáson felüli mértékben nőtt Magyarországon a tavaly augusztusban a Szerencsejáték Zrt. által bevezetett e-sport fogadás, amely mára a hatodik legnépszerűbb az 50 sportágat tartalmazó sportfogadási listán. Az összes e-sport fogadás 52,5 százaléka a Tippmixen érkezik.
Horváth Zoltán, a Szerencsejáték Zrt. sportfogadási vezetője a cég és a Magyar E-sport Szövetség (Hunesz) keddi közös online sajtótájékoztatón elmondta, hogy a hazai fogadók körében különösen a szimulátor típusú e-sportok népszerűek, például a pre-match - a mérkőzés előtti bontásban - fogadásban az e-labdarúgás (FIFA), élő fogadásban pedig az e-kosárlabda (NBA2K) jelentősége kiemelkedő.
Hozzátette: a nemzetközi trendektől eltérően hazánkban a szimulációs e-sport (FIFA20, NBA2K, NHL) a teljes e-sport bevétel 87-90-át adja. Érdekesség, hogy a bevezetés előtt várt jelentős online fogadási többlettel szemben az összes fogadás több mint fele a lottózókban valósul meg. A jövőt illetően kijelentette, hogy idén kétszámjegyű növekedést várnak ezen a területen.
A sajtótájékoztatón bejelentették, hogy a Szerencsejáték Zrt. régiós szinten egyedülálló stratégiai partnerségre lépett a Hunesz-szel. Az új kooperáció célja, hogy a társaság az e-sport területén is támogassa a sikeres, professzionális alapokon működő hazai élsportot, valamint hozzájáruljon a Hunesz által meghatározott sportágfejlesztési és társadalmi szemléletformálási célok megvalósításához. Az e-sport fogadás dinamikus bővülése mellett a társaság az új stratégia együttműködés aláírásával fontos célnak tekinti a széleskörű társadalmi edukációt, a fiatalkorúak védelmét és a felelős játékra való felhívás jelentőségét.
"A partnerséggel a Szerencsejáték Zrt. egy újabb szintre lép a sport területén, mostantól a hagyományos sportágak támogatásán túl a dinamikusan fejlődő fiatal szektor professzionális fejlesztését is elősegíti Magyarországon. A Magyar E-sport Szövetséggel megvalósuló stratégiai együttműködéssel hozzájárulunk a hazai e-sport regionális, közép-európai szintű szerepvállalásához, egyben elősegítjük a széleskörű tájékoztatást és a felelős játék tudatosságának erősítését" - hangsúlyozta Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója.
Biró Balázs György, a Hunesz elnöke kifejtette, hogy a hazai e-sport piac évi 42 milliárdos forgalmat generál, a Szerencsejáték Zrt. partnerségével megerősödve újabb szintre kívánják emelni a felelős és tudatos videójáték kultúrát Magyarországon, különösen ügyelve a versenyek tisztaságára és az edukációra mind a játékosok, csapatok; mind a sport és szélesebb társadalmi közeg szintjén.
Horváth Zoltán bejelentette, hogy közel féléves fejlesztést követően megvalósuló tartalmi weboldallal egy új, exkluzív igazodási híroldalt hoztak létre. A tippmixpro.hu új e-sport aloldala a játékosok és a téma iránt érdeklődők számára egyaránt releváns, hiteles információkat nyújt, legyen szó egy adott játékról vagy iparági hírekről - fűzte hozzá.
Bánhegyi Zsófia közölte, hogy a Szerencsjáték Zrt. 2020-ban a pandémia ellenére hat százalékkal növelte árbevételét és minden játéka bekerült az online térbe. Tájékoztatása szerint idén 10 százalékos növekedést és 650 milliárdos bevételt várnak. Tizenegy online sorsjegyet fognak még bevezetni az évben, és forradalmi változásokat ígért a számsorjátékok területén is.