Infostart.hu
eur:
382.08
usd:
327.81
bux:
0
2025. december 8. hétfő Mária
Lewis Hamilton, a Mercedes brit (b, elöl) és Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője (j, elöl) a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Orosz Nagydíjának rajtját követően a Szocsi Autodrom versenypályán 2020. szeptember 27-én.
Nyitókép: A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Orosz Nagydíjának rajtja a Szocsi Autodrom versenypályán. MTI/Pool EPA/Jurij Kocsetkov

Bekövetkezett a Forma-1-ben, amit hetek óta sokan sejtettek

Kész a 2021-es F1-versenynaptár első módosítása, de a Kínai Nagydíjjal még mindig nem tudni, mi lesz. Wéber Gábor kommentátor szerint viszont akár még pozitív is lehet, ha a sűrű, 23 versenyes idényből kikerül egy-két futam.

Márciusról novemberre halasztották a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat, ezzel hivatalossá vált, hogy a világbajnoki sorozat március utolsó hétvégéjén Bahreinben indul. A Kínai Nagydíjat sem rendezik meg a korábban tervezett áprilisi időpontban.

De - mint Wéber Gábor kommentátor az InfoRádióban elmondta - a most körvonalazódó naptár sem látszik véglegesnek.

"Sajnos, ahogy tavaly is több alkalommal módosult, idén is ez várható, most ez az első változtatás a 2021-es naptárban.

Még a bahreini szezonkezdet után is lehetnek frissítések."

Kissé optimistának érzi a hármas hajrát Melbourne-nel, Szaúd-Arábiával, az új helyszínnel, valamint Abu-Dzabival "egymásra sűrítve", nem biztos abban, hogy ezt logisztikailag meg lehet oldani egy kimerítő, 23 futamos szezon végén, de még az is lehet, hogy "megnyugtató" lesz néhány futam kikerülése a naptárból.

Hogy például a kínai (Sanghaj) verseny megrendezhető-e azok után, hogy a promóter jelezte, az eredetileg vállalt időpontban (április 11.) nem tudja lebonyolítani a versenyhétvégét, azt mondta,

a promótereknek nagyon nehéz dolguk van, hiszen közönség nélkül garantált a veszteség, a költségeket közben biztosan ki kell gazdálkodni.

"A tavalyi év azon az elven alapult, hogy valahogy meg kell oldani, amit honorált is a Liberty Media, a Formula-1 tulajdonosa, de ezt a végtelenségig nem lehet folytatni. Kína azért van különösen nehéz helyzetben, mert a jelenlegi szigorú korlátozások tavaszig aligha fognak a szükséges mértékben enyhülni, a jegyértékesítést is már javában kellene folytatni, hogy legyen bevétel. Ezzel szemben egy nyári futamrendező még hónapokig kivárhat" - tette hozzá Wéber Gábor.

Az F1-szezon március utolsó hétvégéjén kezdődik.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hídemberekkel segítenék, hogy a hazai innováció a magyar gazdaságot erősítse

Hídemberekkel segítenék, hogy a hazai innováció a magyar gazdaságot erősítse

Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) felmérése szerint a szellemitulajdon-védelemmel rendelkező európai vállalatok jelentős versenyelőnyt élveznek az erről nem gondoskodó versenytársaikkal szemben: átlagosan 23,8%-kal magasabb bevételt termelnek, illetve 22%-kal magasabb béreket is fizetnek. De hogy állnak ebben a versenyben a magyar vállalkozások, hol áll Magyarország az innovációs rangsorban? Farkas Szabolcs, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának (SZTNH) elnöke szerint vannak területek, amelyeken az ország különösen jól teljesít – például a high-tech iparágak, orvostechnológiai vagy a gyógyszeripari fejlesztések – ugyanakkor még nem alakult ki annak a gyakorlata, hogy az egyetemi kutatók munkájuk eredményét a piacon próbálják meg hasznosítani. Ezért a hivatal létrehozta a "szabadalmi gyorsítósáv" szolgáltatását, amelynek segítségével 2 hónap alatt információt lehet kapni egy megoldás szabadalmazhatóságáról, 2026 szeptemberétől pedig szellemitulajdon-menedzsment mesterszak indul a Corvinuson, ahonnan olyan szakemberek kerülhetnek ki, akik segíthetnek a piaci szereplőknek gazdasági értéket teremteni az innováció jogi védelméből fakadó előnyökből.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×