Infostart.hu
eur:
389.09
usd:
331.43
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
SEVILLA-BETIS, JORNADA 28 LIGA SANTANDER, RECOGE PELOTAS
Nyitókép: RAMÓN NAVARRO

Tíz különlegesség, amit a spanyol újrakezdés hozott

A La Liga – legalábbis időben – az OTP Bank Liga mögött jár, csütörtök este játszották az első mérkőzést a koronavírus-járvány miatti felfüggesztést követően. A Sevilla–Betis (2-0) városi rangadó után a Marca tíz különlegességre, újdonságra hívta fel olvasói figyelmét.

1. A spanyol élvonal történetében először cseréltek egy mérkőzésen összesen tíz játékost. Mind a két edző, Julen Lopetegui és Rubi is élt a maximális lehetőséggel.

2. Bő keretek. Mind a két csapat huszonhárom játékost nevezhetett be, annyit, amennyit „békeidőben” egy nagy tornára szokás. A cserejátékosok maszkban ültek a padon.

3. Nem voltak nézők, a Gran Debi, a Sevilla és a Betis párharcának történetében először fordult elő, hogy a teljes rangadót nézők kizárásával voltak kénytelenek megrendezni.

4. Noha a mérkőzés helyi idő szerint este tíz órakor kezdődött, a játékosok védelmében mindkét félidő 30. percében ivószünetet tartottak. Minden játékosnak kötelezően saját kulacsot kell használnia.

5. A mérkőzés előtt a hangszóróból tapsot játszottak (és játszanak majd) be, a koronavírusban hősiesen helytálló egészségügyi dolgozók tiszteletére. Az Estádio Sánchez-Pizjuánban négy perccel azt követően játszották be a tapsot, hogy lejátszották a klub 2007-ben tragikus körülmények között elhunyt fiatal játékosának, Antonio Puertának az emlékére írott, hagyományos dalt.

6. Sem fotóriporterek, sem pályaszéli riporterek nem lehetett szokásos helyükön, a pálya közvetlen közelében.

7. A labdaszedők maszkkal és gumikesztyűvel egészítették ki szokásos szerelésüket.

8. A díszpáholyban mindössze a két klub elnöke és alelnöke foglalhatott helyet, maszkban, egymástól távolságot tartva.

9. A két csapat játékosai, a riválisok a legminimálisabb testi kontaktusba bocsátkoztak üdvözléskor, vagy a mérkőzés végén. A szokásos kézfogások, pacsik elmaradtak.

10. A győztes Sevilla a leghűségesebb szurkolók helye előtt ünnepelt, mint a Bundesligában a Borussia Dortmund, az úgynevezett sárga fal előtt.

Az újraindult La Ligáról itt írtunk.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

A napfényes Andalúziába vitt minket, meg a teljes nemzetközi sajtót a BMW, hogy heteken keresztül, több turnusban mutassa meg az új elektromos autóját, a Debrecenben gyártott iX3-at. Egy napon keresztül nyúzhattuk az autókat, hogy ne csak prospektusból, hanem saját élményből legyen véleményünk az új modellről, de arról is, hogy merre tart a BMW, és úgy általában az európai autógyártás. A teszt után nagyjából ugyanott tartok, ahol előtte: minden erőfeszítést és a végeredményt maximálisan elismerve, de egy több mint száz éve prémium autókat gyártó cégtől ez a minimum. Különösen egy olyan világban, ahol mobiltelefon-gyártók néhány év autóipari tapasztalattal teljesen vállalható, sőt sokszor kifejezetten jó elektromos autókat raknak össze, Európából nézve sokszor felfoghatatlanul alacsony áron. Az iX3 kiváló autó. Technikailag is, összerakottságban is, vezetési élményben is. Nem forradalom, nem sci-fi, hanem egy nagyon átgondolt, nagyon erős, sok szempontból világszínvonalú elektromos BMW. És igen, ezt Debrecenben fogják gyártani, ami tényleg olyan dolog, amire lehet büszkének lenni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×