eur:
394.85
usd:
367.72
bux:
0
2024. július 3. szerda Kornél, Soma
Daniel Ricciardo, a Red Bull ausztrál versenyzője a boxutcában a Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén a mogyoródi Hungaroringen 2018. július 28-án.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

F1: egy biztos, még egy olyan blamázs, mint ami Ausztráliában történt, nem lehet

Hivatalossá vált, hogy a koronavírus-járvány miatt nem rendezik meg a június 28-ra kiírt Forma–1-es Francia Nagydíjat, ezzel tízre nőtt az elhalasztott vagy törölt nagydíjhétvégék száma. A jogtulajdonos Liberty Media friss közleményében az áll, hogy a mostani tervek szerint valószínűleg július első hétvégéjén, Ausztriában indul a szezon, ugyanakkor az első futamok szervezői csak nézők nélküli versenyekre készülhetnek.

Zárt kapus futamra nem igazán volt még példa a Forma–1 történetében, de úgy általában az autóverseny világában sem jellemző – jegyezte meg az InfoRádiónak a Racingline.hu főszerkesztője. Hiszen az autósport elsősorban a közönségre alapoz, még akkor is, ha folyamatosan témát ad az a tény, hogy csökkennek a helyszíni nézőszámok. De ettől még egy családi szórakozásról van szó, lásd a kamionversenyzés, ami kifejezetten erre épít, és nem is nagyon közvetítik a tévécsatornák – tette hozzá Vámosi Péter.

A Forma–1-nek a kialakult helyzetet persze el kell fogadnia, hiszen óriási pénzek forognak kockán, és valamit lépniük kell. De, ahogyan azt korábban az olasz pálya menedzserei is már kifejtette, még egy olyan blamázst, mint amilyen Ausztráliában történt, hogy

ott van már mindenki, majd mégis lefújják a versenyt, nem biztos, hogy túlélne a királykategória

– fogalmazott a szakember.

Mint ismert, a Magyar Nagydíjat augusztus 2-ával tüntették fel az eredeti versenynaptárban. Ha zárt kapus futamok következnének, akkor ez könnyen a Hungaroringet is sújthatná. Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató ezért azt sem tartaná rossz ötletnek, ha inkább a hazai futam néhány hetet csúszna. Vámosi Péter ezzel egyet tud érteni, ugyanakkor arra emlékeztetett, hogy jellemzően az európai futamokat az időjárás is nagyban befolyásolja. Így például, míg a Spa-Francorchamps-i pályán az tekinthető meglepőnek, ha nem szakad az eső, addig a Hungaroring a pokoli hőségről hírest, amit legfeljebb kisebb nyári záporok tudnak izgalmasabbá tenni rövidebb időkre. Szerinte már csak emiatt sem lehet a végtelenségig húzni az időpontokat, és

bár egy szeptember eleji futam még beleférhet,

kérdés, hogy a többi versennyel akkor mi lesz.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.03. szerda, 18:00
Giró-Szász András
politikai tanácsadó
Ukrajna egyre közelebb kerül a NATO-hoz, Nyugat-Európában bukkant fel egy orosz tengeralattjáró – Ukrajnai háborús híreink szerdán

Ukrajna egyre közelebb kerül a NATO-hoz, Nyugat-Európában bukkant fel egy orosz tengeralattjáró – Ukrajnai háborús híreink szerdán

Antony Blinken amerikai külügyminiszter és Andrij Jermak, az ukrán elnök kabinetfőnöke kedden Washingtonban találkozott, hogy megvitassák a NATO-tagországok azon szándékát, miszerint Ukrajnát közelebb hozzák a szövetséghez. A találkozóra éppen egy héttel a washingtoni NATO-csúcstalálkozó előtt került sor - számolt be a Reuters. Az ukrajnai háború kezdete óta legalább két esetben is tevékenykedtek orosz tengeralattjárók Írország partjainál – írta meg a Bloomberg hírszerzési források alapján. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború aktualitásaival.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×