Zárt kapus futamra nem igazán volt még példa a Forma–1 történetében, de úgy általában az autóverseny világában sem jellemző – jegyezte meg az InfoRádiónak a Racingline.hu főszerkesztője. Hiszen az autósport elsősorban a közönségre alapoz, még akkor is, ha folyamatosan témát ad az a tény, hogy csökkennek a helyszíni nézőszámok. De ettől még egy családi szórakozásról van szó, lásd a kamionversenyzés, ami kifejezetten erre épít, és nem is nagyon közvetítik a tévécsatornák – tette hozzá Vámosi Péter.
A Forma–1-nek a kialakult helyzetet persze el kell fogadnia, hiszen óriási pénzek forognak kockán, és valamit lépniük kell. De, ahogyan azt korábban az olasz pálya menedzserei is már kifejtette, még egy olyan blamázst, mint amilyen Ausztráliában történt, hogy
ott van már mindenki, majd mégis lefújják a versenyt, nem biztos, hogy túlélne a királykategória
– fogalmazott a szakember.
Mint ismert, a Magyar Nagydíjat augusztus 2-ával tüntették fel az eredeti versenynaptárban. Ha zárt kapus futamok következnének, akkor ez könnyen a Hungaroringet is sújthatná. Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató ezért azt sem tartaná rossz ötletnek, ha inkább a hazai futam néhány hetet csúszna. Vámosi Péter ezzel egyet tud érteni, ugyanakkor arra emlékeztetett, hogy jellemzően az európai futamokat az időjárás is nagyban befolyásolja. Így például, míg a Spa-Francorchamps-i pályán az tekinthető meglepőnek, ha nem szakad az eső, addig a Hungaroring a pokoli hőségről hírest, amit legfeljebb kisebb nyári záporok tudnak izgalmasabbá tenni rövidebb időkre. Szerinte már csak emiatt sem lehet a végtelenségig húzni az időpontokat, és
bár egy szeptember eleji futam még beleférhet,
kérdés, hogy a többi versennyel akkor mi lesz.