Infostart.hu
eur:
381.49
usd:
327.08
bux:
0
2025. december 8. hétfő Mária
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Francia Nagydíján a Paul Ricard versenypályán, a dél-franciaországi Le Castellet-ben 2019. június 23-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Valdrin Xhemaj

Katasztrófa, ha egy sorozatot egyetlen csapat ural, véli a sportközgazdász

Mindössze nyolc versenyen vagyunk túl a Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság idei évadából, ám máris nagyot fordult a világ a sorozat körül.

Az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a fogadóirodák egy része még Sebastian Vettelt és a Ferrarit látta a legesélyesebbnek, mindössze 1,75-ös szorzóval számolva a német győzelme esetén, míg Lewis Hamilton akkor kétszeres szorzót kapott. A bukmékereknél a futam későbbi győztese, Valteri Bottas csak az ötödik legesélyesebb volt, 9-szeres szorzóval, Lecklerc és Verstappen is megelőzte.

Mostanra a kép jelentősen módosult. A Mercedes nyolcból nyolc futamot nyert, Hamilton oddsa 1,8-re csökkent, Vettelé 5,5-re romlott egy esetleges ausztriai győzelemre, de így is csak Bottas fért be kettejük közé, a finn győzelme négyszeres pénzt fizet. Nyolc futam után Lewis Hamilton világbajnoki címére a fogadóirodák már csak 1,08-szoros pénzt fizetnek, 100 forintra 108 forintot.

Dénes Ferenc sportközgazdász szerint katasztrófa, ha egy sorozatot egy csapat ural. "Nem véletlen, hogy az amerikai sportligák, amelyek minden sportüzletnek az alapjai,

mindent megtesznek azért, hogy ez ne következhessen be.

Alapvetően az a cél és az érdek, hogy minél szorosabb legyen a verseny a szereplők között" – mutatott rá.

Kivételt ez alól csupán a legendák jelentenek – tette hozzá Dénes Ferenc. "Bajnokhatásnak hívom én, amire mindenki kíváncsi. Főleg akkor szokott bekövetkezni, amikor már azt gondoljuk, hogy előbb-utóbb befejezi a pályafutását, és még egyszer látni akarjuk" – magyarázta.

Dénes Ferenc emlékeztetett, korábban a Forma–1-ben is igyekeztek visszaszorítani az ilyen kiugró teljesítményeket. "Most viszont azt látom, hogy még a kétes esetekben is, amikor fele-fele arányban lehet dönteni arról, hogy ki hibázott, Hamilton vagy az ellenfele, rendszerint Hamilton javára döntenek. Tudom, hogy ez csúnyán hangzik, hiszen az igazság mindenek felett, de én sportközgazdász vagyok, én azt mondom, hogy

a profit mindenek felett.

Ebbe az is belefér, hogy – a szabályok betartásával – amikor nagyon közel van egy döntés, hogy a vezető, kiugró sportoló kárára, vagy javára döntünk, az én fejembe belefér az, hogy inkább azokat segítsük, akik őt üldözik, hogy izgalmas legyen a verseny" – nyilatkozta Dénes Tamás.

A Forma–1 történetében eddig mindössze egyszer fordult elő, hogy egy csapat nyerjen az első nyolc futamon: 1988-ban a McLaren-Hondával Ayrton Senna és Alain Prost volt képes erre.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×