Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Glasgow, 2018. augusztus 4.Cseh László a glasgow-i úszó Európa-bajnokság férfi 200 méteres pillangóúszásának selejtezőjében 2018. augusztus 4-én. (MTI/EPA/Patrick B. Krämer)
Nyitókép: MTI/EPA/Patrick B. Krämer

Cseh László: mit vezessek autón kívül?

A tokiói olimpiáig már biztosan úszik a legenda, kérdés ugyanakkor, milyen számban fog kijutni világversenyekre, amikor hárman is jobbak nála 200 pillangón. Szerinte lesz ő még jobb Milák Kristófnál 33 évesen is.

Hiába edz, nem megy neki a versenyzés - fogalmazott Cseh László a 24.hu portálnak adott nagyinterjújában, ami az úszó országos bajnokság után készült két héttel; ismert, egy számára már idegen számban, 200 m vegyesen lett bajnok, de a pillangószámokban már nem rúgott igazán labdába, komoly veszélyben van, hogy nagy világversenyen elér-e pillangón bármit is. Bevallja, Milák Kristóf, Kenderesi Tamás és Biczó Bence is sokkal jobb nála fő számában, igaz, egy évig pihentette a számot, és hite szerint lehet még gyorsabb a nagy triónál.

Van viszont egy másik problémája is, mégpedig az, hogy más gyártó nadrágjában úszik - a legendától elfordult az Arena -, mint amit a Magyar Úszó Szövetség előírna számára, így viszont nem tud részt venni nem meghívásos versenyeken, ezzel kapcsolatban azt mondta:

"egy versenyzőnek nincs, nem lehet szabad akarata, döntési joga. Nem tudom, hogy máshol ez miként működik, de Magyarországon így".

Az úszásában is látja a hibát: a kartempója nem elég hatékony, ahogy a kidelfinezése sem, újra össze kell raknia a mozgást, 33 évesen.

Cseh László a 2020-as, tokiói olimpiáig szeretne úszni, utána pedig akkor, ha élvezi és értelmét látja. Az úszás viszont most még annyira a fejében van, hogy nem is tudja, mit csinál az úszás után; egyet igen,

befejezi a BME-n a műszaki menedzser szakot - a szakdolgozata hiányzik.

Úszóedzőként, sportvezetőként nem tudja elképzelni magát: "mit vezessek autón kívül?" Úszóként volt már tagja a szövetség elnökségének, de "nem sok jó származott abból sem", amikor másoknak próbált segíteni.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×