Infostart.hu
eur:
388.66
usd:
330.04
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője kevéssel a rajt után a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Mexikói Nagydíján a mexikóvárosi Hermanos Rodriguez pályán 2018. október 28-án.
Nyitókép: MTI/AP/Eduardo Verdugo

Ez az öt új csapat csatlakozhat a Forma-1-hez

Számos csapat érdeklődik az iránt, hogy 2021-től csatlakozzon a világbajnoki mezőnyhöz.

Az F1 vezérigazgatója, Chase Carey azt mondta, hogy a tervezett szabálymódosításoknak köszönhetően új felekkel ülhet le a tárgyalóasztalhoz. A motorsport.com összeállítása szerint számos olyan jelölt van, amelynek megvan a kapacitása arra, hogy az F1-ben versenyezzen.

Audi

Az Audi csatlakozhat a Forma-1-hez, mert a Formula E-ben és a DTM-ben indul ugyan, de a Porsche is csatlakozni fog a Formula E-hez, így a Volkswagen-csoporton belüli harc lehetne a teljesen elektromos szériában. Az F1 hibrid technológiája észszerű érv lenne az Audi belépéséhez, miközben ha nem harcolnának a Porschével, azzal maximalizálhatnák a befektetésükre jutó bevételt.

Prema

Remek eredményeket tud felmutatni a Forma-sorozatok alsóbb kategóriáiban, az F1-es részvételhez viszont nagyobb anyagi támogatásra lenne szüksége, amire akár megoldást jelenthet, ha valamelyik istálló partnercsapataként működne az F1-ben. A Ferrari és a Prema pedig remek kapcsolatban van egymással...

SMP Racing

Az SMP hatalmas összegeket fektet a fiatal orosz pilótákba, többek között ennek köszönhető az is, hogy Szergej Szirotkin a Williamsnél versenyezhetett 2018-ban. Már csak az Orosz Nagydíj miatt is kifejezetten csábító lehet a csatlakozás, főleg úgy, ha orosz pilótával tehetnék meg. És a pénz tényleg nem lehet akadály, ezt bizonyítja az is, hogy saját LMP1-es csapata is van, ahol Jenson Button az egyik pilóta.

Andretti Autosport

Az amerikai csapat jó kapcsolatot ápol a McLarennel, elég csak Fernando Alonso Indy 500-as lehetőségeire gondolni, illetve Zak Brown és Michael Andretti szoros együttműködésére a Walkinshaw Andretti United Supercars-csapatnál. Tehát a B-csapat lehetősége itt is adott lenne.

Aston Martin

Lényegében már most is jelen van az F1-ben a Red Bull oldalán, és a múltban többször is felmerült, hogy mint motorgyártó is beszállna a száguldó cirkuszba. Az Aston Martin szeretné növelni jelenlétét az F1-ben. Tapasztalata ahhoz kevés, hogy saját gyári csapatot indítson, de partnercsapatkénti együttműködés számukra is megoldást jelentene.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

2025-ben a technológia terén egyértelműen szinte minden a mesterséges intelligencia fejlődéséről szólt, a vezető AI-vállalatok pedig rendkívüli tempóban dobták idén piacra az újabbnál újabb megoldásaikat. Bár az év során sokan tartottak az "AI lufi" kidurranásától, a benchmarkok alapján az új modellek messze felülmúlták a tavalyiakat, bizonyos területeken pedig már meg is haladták az emberek képességeit. Az LLM-ek mérhető tudása azonban csak az egyik fontos tényező: az automatikus működés a másik elem, amelyről idén gyakran szó esett, különösen az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésével kapcsolatos várakozásokra utalva. A fejlődés ugyan egyértelműen látszik ezen a területen is, a vállalatvezetők és AI-kutatók igen megosztottak a kérdést illetően: egyesek szerint két évre, mások szerint egy évtizedre vagyunk a legokosabb emberek képességeit meghaladó, teljesen autonóm működésre képes AI-rendszerektől. Sőt, egyes vélekedések szerint addig még az AI-hoz való teljes tudományos megközelítésnek is változnia kellene.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×