A magyar futball gazdasági állapota nem rossz, hiszen jó pár csapatunk nyereséges, ami közgazdasági szempontból a legfontosabb mutató - mondta Dénes Ferenc az első osztályú labdarúgó-bajnokság szombati rajtja előtt. A sportközgazdász szerint azonban üzleti szempontból ennyi a pozitívum.
"Nagy gond, hogy a hivatásos labdarúgás bevételszerkezete jelentősen eltér az európai fő trendektől,
elsősorban a szurkolóktól származó bevételek nagyon alacsonyak.
A másik probléma, hogy a szponzori és egyéb kereskedelmi bevételek között sok olyan van, amely kevéssé a futball üzleti teljesítményéhez kötött. Ez hosszú távon nem tartható fenn" - vélekedik a gazdasági szakember. Előrelépésnek azt tartaná, ha kiegyenesedne a bevételszerkezet, több lenne a jegybevétel, azaz
többen vennénk jegyet, és akár magasabb áron is, illetve valódi, tényleg üzleti hirdetők jelennének meg a futball környékén.
"Az sokat segítene, ha magyar klubok felkerülnének valamelyik európai kupasorozat főtáblájára, és friss pénz kerülne a magyar labdarúgásba" - mondta Dénes Ferenc, aki a legnagyobb problémának azt látja, hogy a magyar labdarúgás középmezőnyét és a gyengébb csapatokat alapvetően
köztámogatásokból, közvetve vagy közvetlenül a központi költségvetésből, esetleg a helyi költségvetésből származó közpénzekből tartják fenn.
"Ezek a klubok nem is tudnak másban reménykedni, csak ebben. Persze jó marketinggel valamelyest lehetne javítani üzletileg, de egy-egy csapat nem tudja Münchhausen módjára a hajánál fogva kihúzni magát a gödörből, vagy az egész magyar labdarúgás lódul meg, az egész válik érdekessé, vonzóvá, vagy ha nem, akkor marad az, amit eddig láttunk: van egy-két csapat, amely nagyobb számban vonz be nézőket a stadionokba, a többiek pedig alacsony nézőszámmal pórbálnak elketyegni" - mondta a sportközgazdász.