Változás a tavalyi évhez képest, hogy csak tíz csapat, vagyis húsz pilóta vág neki az évnek, a Manor alakulata ugyanis a télen csődöt jelentett. Hiába a tavalyi újabb pontszerzés, az istálló nem tudta előteremteni a 2017-es induláshoz szükséges költségkeretet.
Az autók külsőleg is sokat változtak:
szélesebb abroncsokat kaptak, alacsonyabbra kerültek a hátsó légterelők és visszakerültek az autókra a 2010-es évek elején látott cápauszonyok.
A versenyzők szerint sokkal élvezetesebb az új autókat vezetni, ám arról megoszlanak a vélemények, hogy mennyire lehet majd előzni ezekkel az autókkal.
A pilóták között, úgy tűnt, nem lesz nagy változás: a teszteken brillírozó Ferrarinál marad Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen, a RedBullnál Daniel Ricciardo és Max Verstappen, a címvédő Mercedesnél a szakértők által 2017-ben a világbajnoki címre a legesélyesebbnek tartott Lewis Hamilton és Nico Rosberg, ám utóbbi néhány nappal azután, hogy megszerezte a világbajnoki címet, váratlanul visszavonult. A Mercedes végül Valtteri Bottast szerződtette a helyére, akire így nagy feladat vár:
Hamilton csapattársaként, a világbajnok autóban kell bizonyítania.
Bottas távozása a Williams istállónál arra késztette a csapat vezetőjét, Clair Williamst, hogy visszahívja a tavaly látványosan elbúcsúztatott és nyugdíjba vonult Felipe Massát. A brazil tehát mégsem vonult vissza, helyette szorgalmasan és gyorsan rótta a köröket a barcelonai teszten. Csapattársa a kanadai újonc Lance Stroll lesz, aki eddig csak kicsúszásaival hívta fel magára a figyelmet.
A McLarennél a 2009-es világbajnok Jenson Button visszavonult, a helyét Fernando Alonso oldalán a tavalyi egyetlen futamán rögtön pontot szerző Stoffel Vandoorne foglalja el, ám a csapat jelenlegi felkészültségi szintjét nézve az is csoda lesz, ha célba tudnak érni Melbourne-ben.
A Force India nagy reményekkel leplezte le idei autóját, amely eddig leginkább rózsaszín festésével hívta fel magára a figyelmet. Sem Sergio Perez, sem az új szerzemény Esteban Ocon nem volt elragadtatva az autó vezethetőségétől. A Haas bízik az idei Ferrari motorban, Romain Grosjeannak és a Renault-tól érkező Kevin Magnussennek a tavalyi évhez hasonlóan inkább a megállással, a fékekkel gyűlhet meg a baja az ausztrál utcai pályán.
A Toro Rosso autója az egyik legszebb lett, új festést is kapott, a változatlan pilótapáros (Carlos Sainz jr. és Daniil Kvjat) a Renault motor fejlesztésében bízhat leginkább. A Renault gyári csapata szintén ettől vár nagy előrelépést, Jolyon Palmer és a LeMans-i 24 órán győztes Nico Hülkenberg irányításával. A leglassabbnak a Sauber ígérkezik, amely a tavalyi Ferrari motort használja majd, Marcus Ericsson és a korábbi Mercedes-nevelés, Pascal Wehrlein nehéz év elé néz.
A húsz futamból a tizenegyedik lesz a Magyar Nagydíj, amelyet július 30-án rendeznek meg a Hungaroringen. A verseny után két napig még a magyar pályán tesztel a mezőny, a nagyjából egy hónapos nyári szünet előtt.