Talmácsi Gábor már a verseny előtt javított egy helyet a pozícióján, hiszen az időmérő edzés legjobbja, Mattia Pasini alatt elromlott a motor, és csak a tartalék gépével rajtolhatott el az utolsó helyről. (Az olasz klasszis a második körben ki is esett.)
Talmácsinak így a második rajthely a legkezdvezőbb kezdést jelentette, ráadásul az első métereken elhúzott a mezőnytől, majd bő másfél másodpercre növelte előnyét.
Mégsem fulladt unalomba a jerezi futam: a Bancaja Aspar csapat magyar motorosára ugyanis féltávnál egyre inkább felzárkózott a cseh Lukas Pesek.
A két versenyző hatalmas csatát vívott a hajrában, Pesek néhány méter erejéig az élre is került, Talmácsi azonban nem hagyta magát.
Az utolsó körben Pesek újra megelőzte Talmácsit, és a magyar motoros csak az utolsó métereken a célegyenesben vissza tudta venni az első helyet. A két éllovas között a leintéskor 14 ezredmásodperc volt a különbség.
Talmácsi Gábor érthetően elégedetten nyilatkozott a futam után.
Nagyon boldog vagyok. Jól rajtoltam, de a gumikopás miatt tíz kör után elkezdett csúszkálni a motor, így Pesek egyre jobban fel tudott zárkóni, de sokáig nem akart megelőzni. Az utolsó körben aztán elém tudott kerülni, de az utolsó kanyarban hibázott, és sikerült visszaelőznöm - mondta a pontverseny élére álló Talmácsi.
A macskaetetés aranyszabályai, van közte meghökkentő is