Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: Vitézy Dávid/Facebook

Legendás négykerekűvel bővült a Közlekedési Múzeum gyűjteménye – képek

A legújabb szerzemény egy GAZ-M21 Volga, az 1958-as Brüsszeli Világkiállítás nagydíjasa. Korának egyik legkorszerűbb járművét a Gorkij Autógyár (GAZ) 1956 és 1970 között, három szériában gyártotta amerikai autókat idéző formavilággal – írja szerdai bejegyzésében Vitézy Dávid.

A Volgák a közép- és felsővezetők, majd a TSZ elnökök jellegzetes autóivá váltak, Magyarország közlekedéstörténetének elválaszthatatlan részei. A legkényelmesebb kanapékat megidéző ülések, a szivargyújtó és az amerikai típusokra hajazó beépített rádió a típus ismertetőjegyei közé tartoztak – teszi hozzá a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója.

Évente több tízezer darabot állítottak elő a típusból, Magyarországon is jelentős számban közlekedtek.

Vitézy Dávid emlékeztet, hogy Magyarország kormánya tavaly fogadta el a Közlekedési Múzeum gyűjteményrestaurálási és -bővítési programját, ennek újabb eredményeként került gyűjteménybe a Volga. A legendás autótípus az egykori tulajdonosok szándékainak megfelelően a Magyar Vasúttörténeti Park közreműködésével érkezett meg a múzeumhoz, kisebb restaurálást követően pedig hamarosan látogatók is találkozhatnak vele.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×