Mielőtt címmel jelent meg Trokán Nóra fotóalbuma, amelyben arra vállalkozott a színésznő, hogy a színpadra lépés előtti intim perceket örökítse meg színésztársairól. Ezek a kivételes pillanatok sokféle fotográfiai, fotográfusi megközelítésre adnak lehetőséget, miután egyszeri, megismételhetetlen alkalmakról van szó – mondta az alkotó.
Kicsit a riportfotózáshoz hasonlít szerinte, amikor az ember kimegy a „frontvonalra” fotózni, ahol a másodperc tört része alatt történnek dolgok, amiket el kell tudni kapni. Képben kellett lennie azzal, hogy hol van olyan történés a színházon belül, ami érdekes lehet. Mindebben nagy segítségére volt, hogy ő maga is színész, így tisztában van azzal, hogy a színpadra lépés előtti fél órában mi, hol történik a teátrumban.
„Nagy előny volt, hogy ezeket a pillanatokat nem kellett keresnem, hanem tudtam, hogy a felkészülésnek ebben az időszakában hova kell menni” – fogalmazott Trokán Nóra, megjegyezve, abban az ügyelők segítségét kérte, hogy hol lesz az előadás előtt olyan gyorsöltözés, ami izgalmas lehet.
Zsótér Sándor rendező a könyvhöz írt ajánlóban idézi a néhai Molnár Gál Péter színikritikus gondolatait arról, hogy a színházi előadás előtti utolsó figyelmeztetés után az lehet az érzés, hogy „itt most rögvest lőni fognak”, tehát mintha egy kicsit vesztőhelyhez hasonlatos helyzet lenne, jöhet egy kivégzés, de akár kegyelem, kegyelmi állapot is. Trokán Nóra ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, úgy érzi, legalábbis nagyon reméli, hogy sikerült megörökíteni ezeket a felfokozott pillanatokat, megállítva az időt.
A színésznő azt is elárulta, sok esetben a színészkollégái nem tudták, hogy éppen kattan a fényképezőgép, ami számára nagy örömmel szolgált, mert ez volt a fő küldetése, hiszen az ilyen felvételek adják át igazán, hogy tényleg nagyon elkapott a pillanat, vagy titokzatos, mintha belesnénk egy ajtón.