A naptárba mindenki írja be: augusztus 8-15-ig Sziget! A jegyek gyorsan fogynak, érdemes mihamarabb beszerezni őket, mert idén kiváló zenei felhozatallal ünnepel a Sziget, ami tavaly jelentkezett 25. alkalommal, idén viszont 26 éves.
Kádár Tamás, a Sziget fesztivál főszervezője az InfoRádióban azt mondta, hogy idén egy nagyon erős fellépőgárdát sikerült összehozni.
"Szinte minden nap a saját műfajuknak meghatározó alakjai lépnek fel a Nagyszínpadon:
rögtön a nyitó nap fellép Kendrick Lamar hip-hop sztár, később lesz Kygo, Dua Lipa, Lana Del Rey, és végül az Artic Monkeys zárja a Szigetet."
- mondta Kádár. A főszervező elmondta, hogy idén - az év elején a cégbe befektető külföldi tulajdonosokkal egyeztetve - egy hároméves növekedési stratégiát dolgoztak ki, melynek első lépéseként a 2018-as Nagyszínpad sztárfellépőire majdnem egy milliárd forinttal többet költöttek, mint tavaly. A Sziget teljes költségvetése idén várhatóan 8,6 milliárd forint lesz, ami 12%-kal magasabb, mint az előző évben.
Hozzátette, hogy a Sziget nemcsak a szórakozásról szól, hanem egyfajta művészeti fesztivál is. Érdemes például kiemelni a Cirkusz Sátort, ahol minden évben elképesztő mutatványok vannak. 60 helyszínen zajlanak a programok a fesztivál területén, így mindenki megtalálhatja az igényeinek, és érdeklődésének megfelelőt.
Három napos jegyek
A főszervező elmondta, hogy a napi jegyeken, és az öt és hétnapos bérleteken túl három napos jegyeket is forgalomba hoztak. Kádár elmondta, hogy ez a jegytípus magyar vendégek között is népszerű, nem is titkolt cél volt, hogy az egyre nagyobb itthoni érdeklődést tovább növeljék. A főszervező azt is elmondta, hogy a három napos bérletek száma is véges. "Az öt napos bérletek már el is fogytak. Ez annak is betudható, hogy a fellépőgárda ilyen jóra sikeredett" - mondta.
Karszalaggal is fizethetünk
Idén már a belépésre jogosító karszalaggal is lehet fizetni a Szigeten. A rendszer lényege, hogy a karszalagok RFID chippel lesznek felszerelve, így amellett, hogy minden belépési jogosultságot tartalmaznak, a fizetési funkciót is magukban foglalják. Így megszűnik a korábban a kártyáért fizetendő 500 forintos letét is, illetve a karszalag további előnye, hogy sorban-állás nélkül, a Sziget mobil-applikációján keresztül is fel lehet tölteni.
Love Revolution
Kádár Tamás elmondta, hogy a Love Revolution kampányban az emberi értékekre próbálják meg felhívni a figyelmet. A kampány igyekszik azokat az értékeket kiemelni, amik az elmúlt 25 évben mindig is ott voltak a Szigeten.
"Szó van az emberi jogokról, egymás elfogadásáról, a békéről, fenntartható fejlődésről. Szeretnénk megmutatni, hogy a Sziget sokkal többről szól, mint fellépő zenekarokról.
Több mint 100 országból érkeznek ide fiatalok az egész világból, tehát ez egy multikulturális nemzetközi fesztivál, és szeretnénk tudatni az idelátogatókkal, hogy értékekről is szól a Sziget" - mondta.