Olivier Dahan filmje Franciaország egyik leghíresebb ikonjának állít emléket, a főszereplő Marion Cotillard alakítása pedig óriási kritikai visszhangot kapott.
A Rolling Stones szakírója szerint Marion Cotillard-t izgalmas, lélekbe markoló játéka a legjobb színésznők élvonalába emeli.
A New York Times kritikusa azt írta alakításáról: "mint a ketrecbe zárt vadállat, amely a rácshoz csapdossa magát, Cotillard nyers portréja a legmegdöbbentőbb azonosulás más testével és lelkével, amellyel valaha a filmvásznon találkoztam".
"Marion képes megjeleníteni a törékenységet, az érzékiséget, a szomorúságot, a kacérságot és a végső, önmegsemmisítő szenvedést" - állítja a Washington Port ítésze.
A europeanfilms.net filmes portál Tetsuo Nagata operatőri munkáját emeli ki, hangsúlyozva a karakterek finom felfedését a közelképek használatával.
A honlap kritikusa szerint a film Piaf nevével, zenéjével és Cotillard embert próbáló alakításával jelentős tömegeket vonz az európai és Európán túli mozikba.
Franciaországban az első vetítési napon több mint 200 ezren látták a filmet, az idei berlini fesztiválon pedig Arany Medvére is jelölték.
Kovács Kokó István száll szembe a vitatott nemű algériai ökölvívónővel