A Xiaomi május elején kénytelen volt visszavonni az SU7 Ultra elektromos szedánra kiadott 1.7.0-s szoftverfrissítést, miután annak teljesítménycsökkentő intézkedései komoly felháborodást váltottak ki a vásárlók körében - írja a CarNewsChina híradása nyomán a hvg.hu.
A frissítés 1548 lóerőről körülbelül 900 lóerőre korlátozta az autó teljesítményét normál használat közben, és előírta, hogy a tulajdonosok csak jóváhagyott versenypályákon, időmérő kör teljesítésével aktiválhatják újra a maximális teljesítményt. Továbbá bevezetett egy 60 másodperces késleltetést is a rajtvezérléshez, ami sokak szerint ellehetetlenítette a spontán gyorsulásokat, például a közlekedési lámpáknál.
A Xiaomi Auto szóvivője szerint biztonsági okok állnak az intézkedés hátterében, ugyanis az SU7 Ultra teljes kapacitása kizárólag megfelelő körülmények mellett kezelhető felelősen.
A modell teljesítményével olyan vetélytársakat célzott meg, mint a Tesla Model S Plaid vagy a Porsche Taycan Turbo S. A vásárlók többsége épp emiatt választotta, így a frissítés után kialakult online tiltakozás gyorsan elérte a gyártó felső vezetését is.
Végül a Xiaomi május 3-án hivatalosan viszahonta a korlátozást, valamint közölték, hogy a következő frissítések előtt szorosabb egyeztetést folytat majd a tulajdonosi közösséggel. A cég elismerte, hogy az eset tanulságokat hordoz a szoftveresen vezérelt járművek új korszakában: a teljesítmény, a biztonság és a használhatóság közötti egyensúly megteremtése nemcsak technikai, hanem kommunikációs kihívás is.





