Mesterséges zátony lesz az utolsó nagy amerikai óceánjáró, az SS United States, ami négy elnököt is szállított. Már régóta Philadelphiában vesztegelt, rozsdásodott, és most a tenger fenekére kerül. A rekordnagynak és egykor rekordgyorsnak is számító utasszállítót – ami méreteiben a Titanichoz hasonlítható – William Francis Gibbs haditengerészeti építész úgy tervezte, hogy békeidőben luxus-óceánjáró legyen, de ha úgy adódik, 14 ezer katona gyors szállítására is alkalmas – írta az Index.
Első útján megdöntötte a transzatlanti sebességrekordot: három nap, 10 óra és 40 perc alatt kelt át keleti irányba, átlagosan több mint 35 csomóval. A hajó a gőzhajtás, a forma, a tűzbiztonság és az elsősegély terén is újításokat hozott a vízi közlekedésbe.
Összesen 800-szor kelt át az Atlanti-óceánon, bevándorlókat, művészeket és utazni vágyó amerikaiakat szállítva. A nagy távolságokat megtevő utasok azonban a légi közlekedés berobbanásával áttértek a repülőkre.
Sok rajongója évtizedekig reménykedett abban, hogy legalább múzeummá átalakítják, ha már nem közlekedik, de végül nem ez lesz a sorsa, mert túl drága a fenntartása, ápolása. Februárban öt vontatóhajó húzta ki a Delaware folyóból és az öbölből az Atlanti-óceán nyílt vizeire. A hajó 2025. március 3-án érkezett meg az alabamai Mobile városához, ahol minden "problémás" részt leszerelnek róla: a parancsnoki híd alkatrészeit, a gépházi felszereléseket, a vezetékek, kábeleket és a mindenféle mozgó tárgyat, valamint a padlóburkolatokat, lakberendezési tárgyakat. Megszabadítják az üzemanyagától, a festékektől és a szennyezőanyagoktól is, mielőtt Floridába szállítanák.
Az SS United States-ből a floridai Destin város Fort Walton nevű strandjának közelében válhat majd a világ legnagyobb mesterséges zátonya, amelyen megtelepedhet a tenger alatti élet, és idővel búvárparadicsomként is népszerű lehet.