A Volkswagen a múlt évben csaknem 31 százalékos profitcsökkentést volt kénytelen "elkönyvelni". A beszámoló szerint mindennek oka a kínai eladások csökkenése, valamint a magas szerkezetátalakítási költségek voltak. A wolfsburgi székhelyű cég tavaly 12,4 milliárd euró nyereségre tett szert, 30,6 százalékkal kevesebbre, mint egy évvel korábban.
A kínai piac korábban a VW legjelentősebb profittermelője volt, mostanra viszont gyökeresen megváltozott a helyzet. Emellett negatív tényezőt jelentettek a magas gyártási költségek. A cég szerződéses alkalmazottai azonban a gyengébb eredmény ellenére megkapják a tavalyi évre megállapított bónuszkifizetéseket. Ez 120 ezer alkalmazottat érint.
A tavalyi év értékesítési válságára utaltak az üzem vezetése és az üzemi tanács közötti, karácsony előtt tartott válságtárgyalások. Oliver Blume vezérigazgató ugyanis kilátásba helyezte, hogy 2027-től üzembezárások és jelentős elbocsátások lesznek. Az autógyártó cég vezetője a kereslet általános – külföldi és hazai – visszaesésére hivatkozott, különös tekintettel az elektromos autók értékesítésében, a másik fő érve pedig a magas munkaerőköltségek lefaragásának szükségessége volt.
A tárgyalások a százezres sztrájkok után az igazgatóság elállt a tervezett üzembezárásokról, és ígéretet tett arra, hogy az elbocsátásokat későbbre halasztja, sőt 2030-ig garantálja a munkahelyek biztonságáról szóló, általa korábban felmondott szerződés érvényben maradását. A wolfsburgi székhelyű, 1937-ben alapított cég Németországban tíz üzemmel rendelkezik, az alkalmazottak száma meghaladja a 130 ezret.
A cég vezérigazgatója. Oliver Blume a német közszolgálati médiumoknak adott interjúban hangsúlyozta, hogy a fellendülést az elektromos modellek értékesítésének fellendítésében látja. Reményét fejezte ki, hogy a hamarosan hivatalba lépő új kormány adókedvezményeket biztosít az elektromos autók számára.
Blume kijelentette, hogy nagy elvárásai vannak az új szövetségi kormánnyal szemben. Utalt a kutatás és fejlesztés megfelelő feltételeinek biztosítására, és hangsúlyozta, hogy nagyobb elkötelezettséget szeretne az elektromobilitás mellett, például alacsonyabb energiaárakkal és az elektromos autókra vonatkozó adókedvezményekkel.
Egy értékesítési rekordnak azonban örülhet a VW: 2024-ben 8,552 millió véges logóval ellátott német kolbászt, a híres currywurstot adtak el a társaság gyárainak étkezdéiben, valamint az üzletekben és futballstadionokban. A VW 1973 óta állítja elő a saját kolbászát, és már nem csak a saját dolgozóinak kníálja, hanem bárki vehet belőle. Olyannyira szerves VW-terméknek tartják, hogy még termékszámot is kapott.
Az adatok szerint több currywurst fogyott, mint VW-logóval ellátott személygépkocsi.
A 8,5 millió kolbásszal szemben 2024-ben 5,2 millió autót értékesített a Volkswagen.