Az EU nem zárja ki, hogy 2035 után is engedélyezi a plug-in hibridek (PHEV) forgalmazását - tudósít a Der Spiegel uniós forrásokból származó értesülése nyomán a hvg.hu. Habár egy éve még lehetetlennek tűnt, az EU múlt héten kiadott stratégiai dokumentuma indirekt módon már hasonlót tartalmaz: "meg kell vizsgálni a lehetőségeket az ipar versenyképességének megőrzése érdekében, anélkül, hogy engednénk az ambícióinkból". A 2035-re kitűzött autóipari klímasemlegességi célokat "technológiasemleges megközelítéssel" kell elérni, amiben szerepet játszanának a szintetikus üzemanyagok is - szerepel a dokumentumban.
Március 5-re, az autóipari jövővel kapcsolatos tárgyalások utánra akcióterv készítését rendelte el Ursula von der Leyen.
A Mercedes lobbistái szintén támogatják a plug-in hibridek és a hatótávnövelők további használatát arra hivatkozva, hogy a szabályozásnak nyitottnak kell maradnia a klímabarát technológiákra. Az Európai Unió lehetséges enyhítései magukban foglalhatják a szén-dioxid-kibocsátási büntetések elhalasztását, enyhítését vagy a belső égésű motorok tilalmának lazítását.
A német lap szerint a könnyítések levennék a gyártók vállára nehezedő nyomást, ami pedig magasan tarthatja az elektromos autók árát, lassítva azok terjedését, és hozzájárulva a gyenge eladási számokhoz is, amivel az európai autóipar az elmúlt 1-2 évben szembesült.