Infostart.hu
eur:
385.55
usd:
327.96
bux:
109761.83
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka
30 limit with blue sky and space for copy
Nyitókép: tattywelshie/Getty Images

Fellázadtak a német rendőrök: rendkívüli sebességkorlátozást akarnak

Megelégelte a súlyos baleseteket, nagyobb védelmet kíván biztosítani a gyalogosoknak a német rendőrszakszervezet, ezért a 30 kilométeres óránkénti sebesség bevezetését sürgeti a városi területeken.

A rendőrszakszervezet (GdP) szerint a gyalogosok fokozott védelme érdekében a lakott területeken 30 km/órás sebességkorlátozást kellene bevezetni. Szakértők szerint ennek kapcsán a közlekedéstervezést újra kell gondolni, különleges súlyt helyezve az útkereszteződésekre és a parkoló autókra. "Mindenki gyalogos, még akkor is, ha éppen parkoló autójához igyekszik" – idézte a br.de portál a szakszervezet elnökhelyettesét. Michael Martens szerint a gyalogosok biztonsága mindenki számára egyaránt fontos.

A szövetségi statisztikai hivatal adatai szerint 2023-ban a gyalogosokat érintette legtöbb baleset a járművezetők után. A leggyakrabban a 15 év alattiak és a 75 év felettiek szenvedtek balesetet. A járművek és a gyalogosok találkozásakor 77 százalékában a járművezetőket terhelte a felelősség. "Gyakran történnek balesetek akkor, amikor gyalogosok épp át akarnak kelni az úton" – idézett a portál egy közlekedési alapítványi szakértőt.

A szakszervezet elnökhelyettese ezért azt indítványozta, hogy a a normál sebesség a városokban 30km/órás legyen, de ahol a gyalogosok átkelése megfelelően biztosított, ott 50 kilométeres óránkénti sebességgel is lehetne haladni – tette hozzá.

Szakértők szerint szigorúbban kellene büntetni a gyorshajtást vagy a szabálytalan parkolást. A biztosítók balesetkutatási tanulmánya szerint minden ötödik gyalogos-, illetve kerékpáros balesetben szerepet játszanak az illegálisan parkoló autók.

A kutatók szerint több zebra és közlekedési lámpa is segítene. Ezenkívül felmerült az is, hogy átfogó parkolási, illetve megállási tilalmat vezessenek be útkereszteződésektől 10 méteres távolságban.

A német szakemberek január végén háromnapos kongresszust tartanak a közlekedés biztonságáról. A tanácskozás a törvényhozásnak címzett ajánlásokkal zárul.

Címlapról ajánljuk
Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.

Döntött az EU: kiderült, mi lesz a benzines és dízel autókkal 2035 után

Stéphane Séjourné iparpolitikáért felelős uniós biztos hangsúlyozta: az EU klímacéljai változatlanok maradnak. Mint mondta, az Európai Bizottság „pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést” választott, amely egyúttal „életmentő” lehet az európai autóipar számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Eldőlt az irány Amerikában

Eldőlt az irány Amerikában

Ázsiában nagy esést láthattunk ma a tőzsdéken, Európában is bizonytalan hangulatban zajlik a kereskedés: elsősorban a védelmi részvényeket ütik a befektetők, miután tegnap lezárult a berlini békecsúcs, mely során Ukrajna, Európa és az Egyesült Államok vezetői, diplomatái tárgyaltak arról, milyen módon lehetne lezárni a 2014 óta tomboló orosz-ukrán háborút. Erre reagálva nagy esésben van A Brent olaj ára, már 2021 eleje óta nem látott szitnen van a jegyzés. Eközben a magyar tőzsde felülteljesít, ráadásul izgalmakból sincs hiány, hiszen nagyot ralizik a 4iG árfolyama miután kiderült, hogy Washingtonban folytat magas szintű tárgyalásokat Jászai Gellért, a 4iG Csoport elnöke. Amerikában kisebb esést jeleznek az indexek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×