eur:
414.87
usd:
394.73
bux:
78249.81
2024. december 4. szerda Barbara, Borbála
Nyitókép: Pixabay.com

Ki nem találná, mi lett az év szava az Oxford University Pressnél

A Z és Alfa generációk előszeretettel használják a megszavazott kifejezést a tömegesen előállított, alacsony minőségű internetes tartalomra.

Az Oxford University Press szerint az idei év szava a "brain rot", ami magyarul nagyjából annyit tesz: agyrohadás. A szó napjainkban a közösségi média tartalmainak korlátlan és értelmetlen fogyasztására utal - írja a The Guardian cikke nyomán a hvg.hu.

Az Oxford szótár szerint a brain rot definíciója a következő:

"Egy személy mentális vagy szellemi állapotának feltételezett romlása, különösképpen a közönségesnek vagy kihívást nem jelentőnek tekintett (elsősorban internetes) tartalmak túlfogyasztásának következtében".

A kifejezés emellett olyasmire is használható, ami felételezhetőleg hozzájárulhat a már említett szellemi romláshoz.

Meglepő lehet, de annak ellenére, hogy a szó 2024-ben vált felkapottá, egyáltalán nem új, ugyanis már 1854-ben szerepelt David Thoreau amerikai író Walden című könyvében, ez az első feljegyzett említése a szónak. Az Oxfordi Egyetem kutatói 37 ezer leadott szavazat alapján állapították meg a brain rot-ot győztesnek.

Casper Grathwohl, az Oxford Languages igazgatója elmondta, hogy a brain rot a virtuális élet érzékelt veszélyeire utal, azt pedig lenyűgözőnek nevezte, hogy a szó elsősorban a Z és az alfa generációk körében terjedt el, miközben éppen a főképp általuk előállított digitális tartalmakra utal.

Címlapról ajánljuk
Friedrich Merz a Zöldeket méltatta: mégsem lesz nagykoalíció?

Friedrich Merz a Zöldeket méltatta: mégsem lesz nagykoalíció?

A választások után tárgyalni kívánunk a politikai közép valamennyi demokratikus pártjával – mondta Friedrich Merz, a CDU elnöke és kancellárjelöltje, amikor arról beszélt egy interjúban, hogy pártja és a Zöldek között a törekvéseket tekintve nagy a hasonlóság.

Elindult a visszaszámlálás: berúgja az ajtót a One, és felforgatja a telekommunikációs piacot

A 4iG az év első kilenc hónapját 507,8 milliárdos árbevétellel zárta, ami több mint 20,5 százalékos növekedés, a bevételek 87 százaléka pedig a telekommunikációs szektorból származott – mondta az InfoRádióban a vállalatcsoport vezérigazgatója. Fekete Péter arról is beszélt, hogy a One márka elindításával új lendületet kap a telekommunikációs iparban a 4iG, ami reményei szerint kedvére lesz az ügyfeleknek is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.04. szerda, 18:00
Orbán Gábor
a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×