Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Unsplash.com

A vezérigazgató nagy beismerése: a Volkswagen túl drága lett Németországban

A kocka el van vetve – ezt erősítette meg nyilatkozatában a Volkswagen cégcsoport vezérigazgatója, utalva az elmúlt héten napvilágot látott üzemi tanácsi bejelentésekre. A VW tíz németországi üzeme közül három bezárását tervezi, és további megszorító intézkedésekre, így elbocsátásokra is készül, de Oliver Blume szerint a kialakult helyzetben a takarékosságnak nincs alternatívája.

A Handelsblatt című tekintélyes üzleti napilap korábbi értesülése szerint a vezérigazgató által tervezett rendkívüli átalakítások négymilliárd eurós megtakarítást eredményeznének. A borús jövőt már előre jelezte, hogy az igazgatótanács korábban hatályon kívül helyezte a a munkahelyek biztonságát szavatoló egyezményt. A több tízezres létszámleépítés mellett a kiszivárogott tervek között szerepelt a 10 százalakos bércsökkentés, majd ezt követően meghatározott időszakra a bérbefagyasztás, valamint meghatározott alkalmazotti szinten a bónuszok megszüntetése.

Mindezt a Bild am Sonntag című lapnak nyilatkozva a vezérigazgató is megerősítette. Oliver Blume mindenekelőtt hivatkozott a gyenge európai piaci keresletre, valamint a csökkenő kínai bevételekre, de azt is elismerte, hogy a VW gazdasági problémáit okozó hibákat jóval korábban követték el, és több évtizedes szerkezeti problémákról beszélt, amelyeket szerint most "következesen kezelni kell".

A VW cégcsoport elnöke közölte azt is, hogy a németországi költségeket nagy mértékben csökkenteni kell. "A VW saját hazájában egyszerűen túl drágává vált" – jelentette ki a vezérigazgató, és azzal indokolt, hogy a munkával járó költségek Németországban gyakran több mint kétszer olyan magasak, mint más európai helyszíneken.

A vezérigazgató úgy értékelte, hogy cselekvésre van szükség a fejlesztési, illetve termelési költségekkel kapcsolatban is, ugyanakkor úgy értékelte, hogy a VW ezen a téren ugyanakkor jól teljesít.

A konszern forgalma jelenleg csekély mértében ugyan, de meghaladja a tavalyi év adatait. Blume ugyanakkor utalt arra, hogy a cégcsoport operatív eredményét a magas költségek az elmúlt kilenc hónap után erősen befolyásolták,

a visszaesés több mint 20 százalékos.

Ebből kiindulva megújulásra van szükség – idézte a újság a vezérigazgatót, aki célként a költségek csökkentését és a kapacitások kiigazítását említette. A megvalósítást azonban rugalmasan kell megtervezni – hangsúlyozta, utalva arra, hogy a konszern 900 millió eurót különített el céltartalékként a megszorító intézkedésekre.

Az újság úgy értesült, hogy a leépítéseket több intézkedéssel kívánják elérni, így a többi között befagyasztják a munkarőfelvételt, és nem pótolják a nyugdíjba vonulókat, viszont ösztönözik a korhoz kötött részmunkaidőt, valamint a korai nyugdíjba menetelt.

A wolfsburgi székhelyű konszern igazgatótanácsa és az üzemi tanács hetek óta válságkonzultációkat folytatott az üzembezárásokról és az elbocsátásokról. Korább információk szerint 2023-ban a tíz németországi üzemben a Volkswagen 4,9 millió autót gyártott. Az üzemekben 120 ezren dolgoznak, ami azt jelenti, hogy a Volkswagen a legfontosabb munkaadók közé tartozik.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×