A Volkswagen igazgatótanácsa több kollektív szerződés felmondásáról tájékoztatta a német IG Metall szakszervezetet, amelyek között van olyan megállapodás is, amely eredetileg 2029-ig garantált biztos állást a munkavállalóknak a vállalat hat németországi üzemében – írja a Portfolio.
A szakszervezet egyúttal kedd délutánra meghívta a Volkswagen üzemi tanácsának vezetőjét, Daniela Cavallót, hogy közösen tegyen nyilatkozatot az ügyben az IG Metall kerületi vezetőjével, Thorsten Grögerttel.
A Volkswagen-árfolyam kedden 3,3 százalékot esett vissza, idén pedig 20,5 százalékos mínuszban van. A mostani esés következtében már több mint négyéves mélyponton kereskednek a német autógyártó részvényeivel.
Ahogy arról az Infostart is beszámolt, komoly válsággal küzd a patinás német autógyártó, olyannyira, hogy a költségcsökkentési program keretében üzembezárásokat és kényszerelbocsátásokat is kilátásba helyeztek. A közelmúltban az igazgatótanács úgy fogalmazott, gyors ellenintézkedések nélkül egyes telephelyek bezárását sem lehet kizárni. Az üzemi tanács közben harcot hirdetett a tervezett intézkedések, a bezárások és az elbocsátások ellen.
A Volkswagen és általánosságban az autóipar egyre inkább aggasztja az Európai Bizottságot is. Erre utalt a bizottság leköszönő francia belső piaci biztosa, Thierry Breton is, aki a Handelsblattnak nyilatkozva közölte, az autóipar nehézségei nyugtalanítják az elektromobilitást szorgalmazó testületet. A biztos szerint az autóipar válságának fő oka az, hogy az európai gyártók nem képesek kellően meggyőzni vásárlóikat az elektromobilitásról. Idén eddig mindössze 1,3 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása Európában.
A Reuters hírügynökség a hét elején arról értesült, hogy a támogatások tavalyi kivezetése után Németország újra adókedvezményekkel tervezi ösztönözni az elektromos autók vásárlását.