A magyar szemnek rendkívül szokatlan útfelújítási technikát kezdtek el alkalmazni az úthálózatok minőségét osztályzó felmérések szerint a világ élvonalába tartozó Svájcban. Úgy végzik a sztrádák újraaszfaltozását, hogy közben nem kell kialakítani sávlezárásokat, az autók ugyanúgy két vagy több sávon haladhatnak – írja a vezess.hu.
A svájci közútkezelő vállalat április elseje óta működteti gigantikus mobilhídját az A1-es autópályán Zürich irányába. A híd alatti burkolatépítési munkálatok jelenleg is zajlanak,
felette azonban a megszokott módon, két sávban, 60 km/órás sebességgel haladhatnak az autósok, sávlezárás nem történt.
A híd 240 méter hosszú, az alatta lévő száz méteres szakaszon zavartalanul folyhat a munka, ha pedig a munkások elkészültek a felújításokkal, akkor sem kell elbontani a hídszerkezetet, ugyanis kerekei is vannak, így bármikor arrébb lehet gurítani akár több száz méterrel is, és folytatódhat az útfelújítás.
A hatalmas szerkezet felépítése ugyanakkor rengeteg időt vesz igénybe:
két 14 fős hídépítőbrigád egy 110 tonna teherbírású, valamint két 55 tonnás daruval állítja fel az ideiglenes felüljárót.
Az összeszereléshez tizenhat kamionnak kell 45 alkalommal fordulni, hogy a nyolc rámpaszekciót a helyszínre szállítsák.