eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A speedbird5280 felhasználónevű Hayden Smith Instagram-oldalán közreadott kép a United Airlines amerikai légitársaság 328-as járatáról, egy Boeing 777-200-as utasszállító gépről, amelynek lángol a meghibásodott hajtóműve Denver felett 2021. február 20-án. A hajtómű hat perccel a felszállás után szétrobbant, roncsai Broomfield elővárosra hullottak. A pilóták visszafordultak a denveri nemzetközi repülőtérre, ahol kényszerleszállást végrehajtva, biztonságban letették a gépet. A gépen utazó 241 ember sértetlenül megúszta a balesetet.
Nyitókép: MTI/EPA/Hayden Smith

Holtan találták a Boeing mérnökét, aki gyártási hiányosságokat szivárogtatott ki

A nyugalmazott mérnök öngyilkos lett, pedig néhány nappal ezelőtt még vallomást tett a gyártó ellen zajló perben.

John Barnett 32 évig, 2017-es nyugdíjba vonulásáig dolgozott a Boeingnél - írja a BBC híradása nyomán a HVG. A halála előtti napokban tanúvallomást tett a vállalat ellen indított perben, aztán a Boeing közleménye szerint öngyilkos lett.

A mérnök 2010-től minőségbiztosítási vezető volt a vállalat North Charleston-i üzemében, ahol a 787 Dreamlinert, a főként hosszú távú útvonalakon használt legmodernebb utasszállító repülőgépet gyártják.

Nem sokkal azután, hogy megkezdte a munkáját ebben a beosztásában, aggasztani kezdte, hogy az új repülőgépek gyártásának sürgetése miatt az összeszerelési folyamatot siettették.

Szerinte ezzel a biztonságot veszélyeztették, de a vállalat tagadta az állításait - írják.

John Branett még 2019-ben azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy a gyártósoron a túl nagy nyomás alatt dolgozó munkások szándékosan szeretek be nem megfelelő minőségű alkatrészeket a repülőgépekbe. Egyes esetekben még a selejttárolókból is kivették a nem megfelelő alkatrészeket, és beépítették azokat a készülő repülőgépekbe, hogy elkerüljék a késedelmeket a gyártósoron.

Beszélt arról is, hogy súlyos problémákat tárt fel munkája során, például vészhelyzet esetén négyből egy légzőmaszk nem működne. Az aggályaira először a vállalat vezetésének figyelmét hívta fel, de állítása szerint semmit sem ért el vele. A Boeing tagadta a problémákat, ám az amerikai szabályozó hatóság, Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) 2017-es felülvizsgálata helyt adott Barnett néhány észrevételének.

A mérnök hosszan tartó pereskedésbe fogott a vállalattal, miután egészségügyi okokból nyugdíjba vonult,

állítása szerint a Boeing a feltárt problémák miatt ellehetetlenítette a karrierjét.

A halála idején Barnett Charlestonban tartózkodott, ahol az üggyel kapcsolatos jogi meghallgatásokon vett részt. A múlt héten hivatalos vallomást tett az ügyben, de szombaton újabb kihallgatások vártak volna rá.

Mikor nem jelent meg az időponton, érdeklődtek utána a szállodájában, és végül a parkolóban találták meg, holtan.

Címlapról ajánljuk

Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is

Szokásos év végi nemzetközi Kormányinfó-sajtótájékoztatóját tartotta december 21-én a miniszterelnök a Karmelita kolostorban, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter társaságában. Értékelte a magyar uniós elnökséget és közölte, hogy 2025-re nagyszerű évet vár. Az újságírók kérdezték a földgázszállítási kihívásokról, a romániai választásokba való beavatkozás elkerülésének lehetőségéről, a hazai választási törvény esetleges további módosításáról, Magyar Péterről, az uniós pénzösszegek megszerzésének lehetőségéről, a közel-keleti helyzettel kapcsolatos erőfeszítéseiről, a budai Várban felújított Pénzügyminisztérium sorsáról, illetve a forint árfolyamáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×