Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: Pexels.com

Bécsbe gyorsabban vonatozhatunk, a repülőtérre is megy majd vonat

A két főváros közötti vasúti menetidő húsz perccel csökkenhet, Münchenig az út több mint félórával lesz rövidebb.

Közzétette az osztrák kormány és Ausztria nemzeti vasúttársasága (ÖBB) a vasútfejlesztési terveit. A 67 projekttől az utazási idők jelentős csökkentését és a vasúti közlekedés népszerűbbé válását várják – írja a magyarepitok.hu.

2040-ig Ausztria jelentősen bővítené és korszerűsítené mind a regionális, mind a nemzetközi vasúti összeköttetéseit. A közel 70 fejlesztési elképzelés között szerepel Felső-Ausztriában és Bajorországban is jelentős hálózatfejlesztés. Ennek következtében a Bécs és München közötti utazási idő a jelenlegi négyről, két és fél órára csökkenne. A München–Budapest közötti járatok menetideje pedig 35 perccel rövidülne.

Új nyomvonalat is építenének, ami Budapestről és Pozsonyból is közvetlen elérést biztosítana a bécsi repülőtérhez.

A tervek szerint faragnának a Bécs–Budapest menetidőből is, a jelenlegi 2 óra 40 percről, 2 óra 20 percre. Hasonlóak a célkitűzések Szlovénia és Horvátország irányába is. A fejlesztésekkel háromnegyed órával rövidebb lenne a Graz-Maribor táv megtétele. A tervek érintik Bécs helyi közlekedését is, korszerűsítést és bővítést jelentettek be a bécsi Heiligenstadt és Praterkai közötti vonalon.

A vasútfejlesztés megtérülő befektetés

A projekt költségét 26 milliárd euróra becsülték. Az osztrák kormány álláspontja szerint a fejlesztések megtérülnek, mivel azok új munkahelyeket teremtenek és a jobb, gyorsabb vasúti összeköttetésből minden érintett profitálhat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×