eur:
414.33
usd:
394.2
bux:
78155.81
2024. december 2. hétfő Melinda, Vivien
30 limit with blue sky and space for copy
Nyitókép: tattywelshie/Getty Images

Törvényben tiltották be a radikális sebességkorlátozást

Matteo Salvini hadat üzent Bologna városának, de lépése üzenet más városoknak is.

Matteo Salvini, Olaszország közlekedési minisztere rendeletet adott aki, amelyben arra szólítja fel a helyi önkormányzatokat, hogy ne kövessék átgondolatlanul Bologna példáját az autók sebességének radikális korlátozásában – írja a Totalcar.

Az olaszországi város belső részének 70 százalékán 50 km/óráról 30-ra mérsékelték a megengedett legnagyobb sebességet. A város, amelyet egy balközép színezetű helyhatóság irányít, az országban elsőként vezetett be ilyen szigorú korlátozást. A radikális jobboldali Liga élén álló Salvini azzal vádolja a város vezetőségét, hogy ezzel megnehezíti a munkába járó emberek és a helyi vállalkozók életét.

Az önkormányzat arra hivatkozik, hogy a kevesebb kipufogógáznak köszönhetően javulhat a levegőminősége. Emellett az alacsony sebesség csökkenti a balesetek, különösen a súlyos sérülésekkel járó balesetek számát. A cél az, hogy senki se haljon meg közlekedési balesetben a városban.

A hatoldalas közlekedési miniszteri rendelet szerint radikális sebességkorlátozást csak érzékeny helyeken, például iskolák környékén szabad bevezetni. Ennek szellemében az ennél szélesebb körre terjedő intézkedéseket a tárca az állam nevében felülírhatja.

Címlapról ajánljuk
Váratlanul Kijevbe érkezett Olaf Scholz, nagy bejelentéssel kezdte látogatását

Váratlanul Kijevbe érkezett Olaf Scholz, nagy bejelentéssel kezdte látogatását

Rendkívüli, előre be nem jelentett látogatásra érkezett hétfő reggel Kijevbe a német kancellár. A vizit meglepetést okozott a német média számára is, azzal kapcsolatban azonban szinte tejes a "konszenzus", hogy az ukrajnai háború immár a februári német parlamenti választások egyik legfőbb kampánytémájává vált.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.02. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Ebben a mérnökszakmában nincs termék, nincs tégla, mégis megkerülhetetlen az építőiparban

Ebben a mérnökszakmában nincs termék, nincs tégla, mégis megkerülhetetlen az építőiparban

Az építőiparban a projektmenedzsment és műszaki ellenőrzés szerepe megkérdőjelezhetetlenül felértékelődött az elmúlt években. Az előregyártás, a nemzetközi projektek terjedése vagy a fenntartható kivitelezés mind olyan gyorsan változó területei a szektornak, amelyekhez alkalmazkodni mérnökként is kihívás, az ország első magasházáról, a 143 méter magas Mol-torony építéséről nem is beszélve. Magyarország egyik legnagyobb beruházása, a debreceni BMW gyár projektmenedzsmentjét is a CÉH zRt. végzi, de nevükhöz számos ikonikus műemléki épület felújítása is fűződik. A Portfolio háromrészes videósorozatának második epizódjában Kisgyörgy János, a CÉH zRt. vezérigazgató-helyettese és a projektmenedzsment iroda vezetője mutatja be a vállalat legnagyobb volumenű megbízásait, a feladatok sokszínűségét és azt, hogy hogyan lehet egyik hónapról a másikra egy 100 mérnököt számláló csapatot létrehozni Debrecenben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×