Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Budapest Airport

Az EU zöld utat adott a Budapest Airport Holding felvásárlásának

Az Európai Bizottság engedélyezte, hogy a Corvinus Zrt. és a VINCI Airports felvásárolja a Budapest Airport Holdingot.

Az uniós bizottsági közlemény szerint az Európai Bizottság az európai összefonódás-ellenőrzési rendelet alapján hagyta jóvá, hogy a magyarországi székhelyű Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. és a franciaországi székhelyű VINCI Airports közös irányítást szerezzen az Airport Holding Tanácsadó Kft. (Budapest Airport Holding) felett.

Az ügylet elsősorban a repülőtér-üzemeltetési ágazatot érinti.

Az Európai Bizottság megállapítása szerint a tervezett összefonódás nem vet fel versenyjogi aggályokat, mivel a felek nem ugyanazon a piacon vagy vertikálisan összekapcsolt piacokon vannak jelen.

A tervezett ügyletet az uniós bizottság egyszerűsített összefonódás-ellenőrzési eljárás keretében vizsgálta meg - tették hozzá.

Szerdán olyan hírek jelentek meg a magyar sajtóban, hogy a Budapest Airport megvásárlásának ügyében mostanra az lett a legfontosabb kérdés, hogy a két vevőjelölt, a magyar állam és a francia partnere meg tud-e állapodni egymással. Az ügyben a Portfolio megkereste a magyar állam részéről a tárgyalásokért felelős Gazdaságfejlesztési Minisztériumot. Lóga Máté, a tárca gazdaságfejlesztésért és nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért felelős államtitkára a lapnak kifejtette: a tárgyalások elakadásáról szóló hírek nem felelnek meg a valóságnak, egy többmilliárd eurós tranzakció lebonyolítása esetén természetes, hogy a tárgyalások hosszú időt vesznek igénybe. Leszögezte: a sikerben mindegyik, az asztalnál ülő fél érdekelt. Abban a szándékban pedig nincs változás, hogy a tulajdonosváltás után a magyar állam többségi tulajdonos lesz, az üzemeltetési feladatokat pedig a kisebbségi részesedéssel rendelkező professzionális operátor látná el.

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter az Economxban megjelent interjúban úgy fogalmazott: "Van egy tulajdonosi kör, amellyel meg kell egyezni az eladási árról, itt már nagyon közel vagyunk a megállapodáshoz, illetve van egy hitelezői kör, amellyel meg kell egyezni az adósság megújításról. A vásárlás komplexitását az adja, hogy míg a tulajdonosi kör 3, addig a hitelezői kör 13 szereplős. Valójában a hitelezői körrel való egyeztetés és megegyezés emészti fel a rengeteg energiát, időt, alapvetően a hitelezők bizalmát kell megnyerni" – mondta a tárcavezető.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 26. 21:40
2025. december 26. 20:15
×
×
×
×