eur:
397.22
usd:
356.59
bux:
0
2024. október 1. kedd Malvin
A Wizz Air légitársaság Eindhovenbe tartó járata felszállás előtt a Debrecen Nemzetközi Repülőtéren 2022. október 11-én. 10 éves együttműködését ünnepli a repülőtér és a Wizz Air légitársaság.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Az EU számonkéri a légitársaságokat a drága repülőjegyek miatt

Nem érti az EU, hogyan drágulhatott meg ennyire az európai légi közlekedés 2023-ban.

Részletes indoklást vár a légitársaságoktól Adina Valean, az Európai Unió közlekedési biztosa, miután a nyáron 30 százalékkal emelkedtek a repülőjegyárak - írja a Financial Times cikke alapján a HVG. A pénzügyi portál szerint Brüsszel vizsgálódni kezdett a társaságok számára kiugró profitot hozó drágulás ügyében. Az Európai Bizottság nem szabályozhatja a repülőjegyárakat, és a biztos jelezte is, hogy nem áll szándékában beavatkozni a piacon, de a lépéssel további politikai nyomás helyez a légitársaságokra.

A portál azt írja, az olasz kormány például ársapka bevezetését javasolta korábban az egyes szigetekre irányuló légi utak esetében, de végül részben visszavonulót fújtak, és inkább a helyi versenyhivatalt hatalmazták fel új jogokkal az árak regulázásához.

Idén a 2019-es évhez képest 20-30 százalékkal drágultak a repülőjegyek átlagárai az EU által közölt adatok alapján.

Ez részben abból eredeztethető, hogy többen szeretnének utazni, ám még mindig fennállnak az akadályok az ellátási láncban. Az EU-s vezetők amiatt aggódnak, hogy a drágulás hátrányosan érint bizonyos külső régiókat, például távolabbi szigeteket, elszigetelt térségeket, amelyek gazdasági kapcsolatai nagymértékben kiszolgáltatottak a repülésnek.

A Financial Times felhívja a figyelmet, hogy a liberalizált uniós légi közlekedési piacon eddig működött a verseny árleszorító hatása, de a kereslet idei növekedése és kevés elérhető gép drágulást hozott. A pandémia idején több társaság is nyugdíjazta sok gépét, az újak pedig lassan érkeznek, ráadásul az inflációval az üzemanyagárak is emelkednek.

A járatok számát csak az olyan fapadosok tudták növelni, mint a Ryanair vagy a Wizzair, a többi légitársaság nem, profitjuk viszont jelentősen nőtt, az ágazatban idén duplázást jósolnak.

A portál azt írja, a biztos szerint nincs kizárva, hogy az árak még tovább fognak nőni, tekintve, hogy a szállítási kapacitás bővítése nem tud lépést tartani a kereslet növekedésével, és a drágulást várhatóan tovább súlyosbítják a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését célzó uniós intézkedések is.

Címlapról ajánljuk

Kerékpáros-vb-t rendezne Magyarország – így reagált a nemzetközi szövetség

A Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke a múlt heti, zürichi éves kongresszuson jelezte a nemzetközi szövetségnek, hogy hazánk országúti világbajnokságot rendezne, sőt más szakágak világversenyeinek idehozatala is szóba jöhet. Az egyre sikeresebb Tour de Hongrie révén az infrastruktúra adott, Schneller Domonkos az InfoRádióban elmondta, hogy milyen egyéb feltételeknek kellene még teljesülniük ahhoz, hogy az álom valósággá váljon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.01. kedd, 18:00
Csató Gábor
az Országos Mentőszolgálat főigazgatója
Támadásba lendült Izrael - Hogyan reagálnak a tőzsdék?

Támadásba lendült Izrael - Hogyan reagálnak a tőzsdék?

Tegnap este Izrael elkezdte támadni Libanon határmenti területeit, a piacokon egyelőre azonban mérsékelt reakciókat hozott az esemény. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a befektetők a menekülőeszköznek számító arany felé kezdtek el fordulni. Ami a tőzsdei mozgásokat illeti, Ázsiában ma reggel felemás hangulatban telik a kereskedés, míg Európában a tegnapi esés követően kisebb felpattanás, Amerikában pedig kisebb esés jöhet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×