Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.96
bux:
0
2025. december 26. péntek István
The photo was taken from left side of window of commercial airplane, Fukuoka International Airport (FUK) to Tokyo Haneda International Airport (HND) in the daytime.
Nyitókép: Taro Hama @ e-kamakura/Getty Images

Engedély nélkül kezdett felszállni egy repülő, ütközött egy leszállóval - képek

Két üzleti repülőgép szenvedett balesetet.

Október 24-én, kedden az Egyesül Államokbeli Houston William P. Hobby repülőterén nem mindennapi baleset történt. Mint az eddigi információkat az Airportal.hu összegezte, a légiforgalmi irányítás engedélyezte egy Hawker 850XP businessjet pilótáinak, hogy a 22-es jelű futópályára guruljanak, ám az utasítás szerint pályán kellett volna várakzniuk.

A Hawker személyzete ennek ellenére, engedély nélkül megkezdte a nekifutást,

a gép pedig nekiütközött a keresztező 13R futópályára engedéllyel leszállást végrehajtó Cessna 510 Mustang típusú üzleti repülőgépnek.

Az ütközést követően a Hawker még a levegőbe emelkedett, de aztán szerencsésen vissza tudott térni a repülőtérre.

Jelentős sérülések keletkeztek a gépeken: a Hawkernek a bal oldali szárnyvége rongálódott meg, míg a Cessnának a farokrésze tört össze alaposan a hajtóművek mögött, a függőleges vezérsík alatt.

A Cessna fedélzetén tartózkodó öt, valamint a Hawkeren utazó három embernek nem esett bántódása.

Alább a légiirányító röviddel a baleset utáni mondatai hallhatók:

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×