Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Unsplash.com

Kalapáccsal őrjöngött egy férfi a száguldó TGV-n, egy fegyver is elsült

Dulakodás közben elsült egy fegyver az Annecy-ből Párizsba tartó francia szuperexpressz-vonaton (TGV) – közölte csütörtökön Chalon-sur-Saone település ügyészének hivatala.

A beszámoló szerint egy utas kalapáccsal próbálta kitörni a teljes sebességgel haladó vonat ablakát. A vonat személyzete nem volt képes lenyugtatni a garázdálkodó férfit, és egy civil ruhás rendőrt hívtak segítségül.

Franciaországban a rendőrtisztek ingyen utazhatnak vasúttal, ha maguknál tartják fegyverüket, azonban jelenlétüket jelezniük kell a vonatvezetőnek. A szabályozás a vonaton utazók biztonságának növelését szolgálja.

A dühöngő utas elragadta a rendőr fegyverét, amely a dulakodás közben elsült.

A rendőrnek sikerült a fegyvert a föld felé lenyomnia, így a lövés a padlót érte. A férfit végül utasok segítségével sikerült legyűrni. Senki nem sérült meg az incidensben.

Az elkövetőt, akinél egy rugóskést is találtak, a következő állomáson átadták a hatóságoknak.

Gérald Darmanin francia belügyminiszter köszönetet mondott a szolgálaton kívüli rendőrnek bátor cselekedetéért.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×