A Közlekedési Minisztérium engedélyt adott a Fordnak arra, hogy a Ford Mustang Mach-E egyes autóiban vezetőtámogató technológiát alkalmazzon az Angliában, Skóciában és Walesben található 3700 kilométer hosszúságú autópályahálózatban - írja a Sky News.
A vezetőülésben tartózkodóknak figyelniük kell az utat, de nem kell kezüket a kormányon, lábukat pedig a pedálon tartaniuk. A Mach-E 2023 modelljeit vezetők kérvényezhetik, hogy engedélyezzék számukra az így történő utazást, mely 90 napos próbaperiódussal indul.
A Ford ezen modelljében a vezető megadhatja, milyen sebességgel szeretne haladni, illetve milyen távolságot akar tartani az előtte haladótól. Az autóban található technológia figyeli a közlekedési táblákat, az aszfalton levő jelöléseket és a közlekedési körülményeket is, ezek figyelembe vételével gyorsít, lassít és kormányoz, valamint vált sávot.
A rendszer bekapcsol, amikor valaki autópályára hajt fel, amikor pedig elhagyja azt, lekapcsol.
A jóváhagyást azután kapta meg a Ford, hogy a közlekedési minisztérium rendelkezésére bocsátotta adatait, valamint azoknak a teszteknek az eredményeit, amelyeket a brit és az európai autóhálózaton haladva végeztek. Összesen több mint 160 ezer kilométer tettek meg a járművekkel.
A brit autópályaviszonyok közt a kopottas felfestés, a rossz időjárás és a folyamatban levő útmunkálatok jelenthetnek kockázatot a technológia használatára. Az autóban infravörös rendszer ellenőrzi, hogy a sofőr figyeli-e az utat, amikor önvezető módban autózik.
Amerikában már használatos hasonló technológia, Európában ugyanakkor az engedélyeztetés mérföldkő. A Ford szerint a következő években más országok is bevezetik majd.