Infostart.hu
eur:
389.02
usd:
331.29
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Passenger jet descending in evening sky
Nyitókép: SEAN GLADWELL/Getty Images

250 méterre a földtől kapta fel a meredeken süllyedő utasszállító orrát a kapitány

A dohai felszállást követően a kis magasságban végzett forduló közben közel fél percre meredek süllyedésbe került a Dreamliner, mielőtt a kapitány mindössze nagyjából 250 méterre a tenger felszíne felett átvette az irányítást és újra emelkedni kezdett.

Az esemény még január 10-én történt a Qatar Airways Boeing 787-8 típusú, A7-BCO lajstromjelű gépével, amely a légitársaság QR 161-es járatát teljesítette Dohából Koppenhágába. Az eseményről az AV Herald balesetekkel foglalkozó oldal szerzett és tett közzé információt február 7-én, de a virtuális radarokon is visszakövethető – számolt be az airportal.hu.

A poszt és a virtuális radarok által rögzített adatok szerint a járat helyi idő szerint január 10-én hajnali 2 óra körül szállt fel a dohai repülőtér 16L futópályáról, majd 1800 láb (kb. 550 méter) magasságra emelkedett, aztán meredek süllyedésbe kezdett, a következő 24 másodperc alatt 1000 lábat (kb. 305 méter) veszítve a magasságából, mielőtt újra emelkedni kezdett, és folytatta útját Koppenhágába, ahol körülbelül 6 órával később biztonságosan leszállt.

Az oldal információi szerint a felszálláskor a járat első tisztje vezette a repülőgépet, és körülbelül 1600 láb magasság elérését követően a légiforgalmi irányítás engedélyezte, hogy közvetlenül a következő útvonalpontra forduljon. A repülőgépet ekkor még kézi irányítással vezető első tiszt megkezdte a forduló végrehajtását, de

a manőver közben vélhetően elveszítette a helyzettudatosságát, és a Dreamlinert közel fél percre meredek süllyedésbe vitte.

Az AV Herald információi szerint a felszállást követően azért nem kapcsolták be a robotpilótát, mert a kapitány lassan táplálta be a megadott útvonalpontot a számítógépbe. A repülőgép függőleges irányú süllyedése mindeközben a percenkénti 3000 láb (kb. 914 méter/perc) mértéket is meghaladta, amely túllépte az adott fékszárny-beállítások megengedett maximális értékét.

A kapitány körülbelül 800 láb (kb. 243 méter) magasságban vette át a repülőgép irányítását az első tiszttől,

és megkezdte az emelkedést, majd a repülőgép folytatta útját a célállomása felé.

A portál információi szerint az esetre azért csak most derült fény, mert azt nem jelentették a hatóságoknak.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 17. 22:30
×
×
×
×