Az Európai Bizottságot és a tagállami hatóságokat tömörítő Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózattal folytatott párbeszéd hatására a Google vállalta: egyes platformjain a jövőben egyértelműbb tájékoztatást nyújt a felhasználóknak. A fogyasztók így teljesebb információra alapuló, tudatosabb döntéseket hozhatnak, amikor igénybe vesznek valamilyen szolgáltatást – derül ki a Gazdasági Versenyhivatal sajtóközleményéből.
A Google vállalta, hogy a megrendelések során korlátozza az árakra és az elállásra vonatkozó egyoldalú változtatási lehetőségeit, és létrehoz egy e-mail címet, amelyen a fogyasztóvédelmi hatóságok jelezhetik a jogsértő tartalmakat és kérhetik azok gyors ügyintézését.
A Google Flights és a Google Hotels felületei kapcsán is vállalt kötelezettséget:
egyértelműsítik, hogy a felhasználók kivel szerződnek, árengedmény esetén mekkora volt az eredeti ár, illetve ellenőrzöttek-e a szolgáltatásokról olvasható fogyasztói vélemények.
Emellett a Google Store és a Google Play Store a szerződéskötés előtt világos tájékoztatást ad majd a szállítási költségekről, az elállási jogról, a javítási- és cserelehetőségekről, valamint az eladóval kapcsolatos információkról és kapcsolatfelvételi lehetőségekről.
A Google Play Store feltünteti, hogy a felhasználók miként válthatnak az országonként eltérő verziók között, a cég pedig tájékoztatja a fejlesztőket az EU-szerte egységes elérhetőségének kötelezettségéről, illetve a fizetési módok megkülönböztetés-mentességéről.
Jelenleg a magyar versenyhatóság is vizsgálatot folytat annak feltárására, hogy a Google keresőjében a dalcímekre megjelenő, úgynevezett dalszövegkártya alkalmazásával a cég versenyjogot sértő módon részesíti-e előnyben saját szolgáltatását.