Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pexels

Mayday: hatalmas csattanás után vészjelzést adott le a Qantas egyik gépe

A repülőgép fedélzetén 145 utas ült.

Sydneyben szállt le a repülőgép azt követően, hogy korábban mayday jelzést adott le: végül utasai normál módon hagyhatták le a repülőt - írja a CNN.

Az Új-Zélandról induló járat legénysége a Tasmán tenger fölött érzékelte, hogy a repülő egyik motorja meghibásodott. Helyi idő szerint szerda délután fél négykor landolt a gép Sydneyben - akkorra a vészjelzést visszavonták, csak azt jelezték, hogy leszállást követően segítségre lehet szükség a gép körül.

A Boeing 737-esnek eredetileg is Sydney volt az úti célja, már csak egy óra volt hátra addig, hogy elérje, amikor a vészjelzést leadta.

A géphez tűzoltókat, mentőket és rendőröket is küldtek, de segítségükre végül nem volt szükség, a Qantas mérnökei ugyanakkor elkezdték a gép vizsgálatát.

"Bár a fedélzeti hajtóműleállások ritkák, és természetesen aggasztóak az utasok számára, pilótáinkat kiképezték a biztonságos kezelésükre, és a repülőgépeket úgy tervezték, hogy hosszabb ideig egy hajtóművel repüljenek" - áll a légitársaság hivatalos közleményében.

A járat utasai tudtak róla, hogy valami gond van a géppel, de azt nem, hogy pontosan mi az.

"Egy csattanást hallottam, és talán egy enyhe rázkódást, de ennyi volt.

Profin és nyugodtan kezelték a helyzetet"

- mondta az egyik utas. Senki sem sérült meg a gépen.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×